Zprávy


27. dubna 2009

Rovnoprávnost

Redaktor: VaS

Aktualita

Zákon o registrovaném partnerství se měnit nebude, není podpora

Zákon o registrovaném partnerství se jen tak měnit nebude, přestože zakazuje adopce dětí, což může podle některých právníků odporovat Ústavě. Gay a lesbická liga podle svého mluvčího Martina Strachoně sice zvažovala Ústavní stížnost, zatím se k ní ale nechystá.

Ke změně zákona nejsou připraveni ani zákonodárci, jedna z podporovatelek registrovaného partnerství poslankyně Anna Čurdová (ČSSD) dnes ČTK řekla, že by tomu musela předcházet celospolečenská diskuse a shoda.
Dnes zveřejněná právní analýza Jana Wintra z Právnické fakulty Univerzity Karlovy uvádí, že pokud by se dotčený partner obrátil na Ústavní soud se stížností, pravděpodobně by docílil zrušení konkrétního paragrafu zákona o registrovaném partnerství.

Zákon o rodině umožňuje adoptovat děti manželům, ale i jednotlivcům bez ohledu na pohlaví a sexuální orientaci. "Příslušné ustanovení zákona o registrovaném partnerství zcela jednoznačně znevýhodňuje gaye a lesbické ženy, neboť osobám po vstupu do partnerství upírá právo, které je jim před uzavřením a po ukončení registrovaného partnerství přiznáno," píše se například v analýze homosexuální menšiny v ČR vydané v roce 2007 úřadem vlády.

Strachoň ČTK řekl, že zejména lesbické páry raději volí život bez uznaného partnerství, aby nepřišly o možnost osvojit si děti. Podle něj téma adopcí homosexuálních párů působí na politiky stále jako "červený hadr" a není reálné toto ustanovení změnit.

S adopcemi nebiologických dětí by měla problém i předkladatelka a příznivkyně zákona o registrovaném partnerství Zuzka Bebarová-Rujbrová (KSČM). "V tomto jsem staromódní, dětí k adopci je poměrně málo a smyslem osvojení je blaho dítěte nikoliv blaho bezdětných parterů, ať už heterosexuálních nebo případných registrovaných partnerů," řekla poslankyně ČTK. Naopak by ale souhlasila s umožněním adopce dítěte partnera z předešlého manželství.

Čurdová považuje zákon za úspěch. "Ten zákon stoprocentně plní svůj účel a byla dlouhá cesta k tomu, aby se vůbec prosadil," řekla. Nějaká novela podle ní přijít časem musí, ale teď by k tomu byla obezřetná. Ve sněmovně podle ní panuje odpor proti registrovanému partnerství obecně, případná novela by tedy nakonec mohla zákon upravit takovým způsobem, který by jeho smysl mohl poškodit.

Dlouhodobě proti registrovanému partnerství jsou lidovci. Například poslankyně Michaela Šojdrová (KDU-ČSL) dnes ČTK řekla, že se se zákonem dosud nesmířila, realitu a existenci homosexuálních vztahů však respektuje. "Nejsem militantní bojovník, který by chtěl usilovat o zrušení zákona," řekla Šojdrová.

Zákon o registrovaném partnerství sněmovna přijala v březnu 2006, kdy nejtěsnější většinou přehlasovala veto prezidenta Václava Klause. Zákon tenkrát velmi prosazoval tehdejší premiér Jiří Paroubek (ČSSD). Pro byli také komunisté, naopak proti se postavili lidovci a drtivá většina ODS.

Podle Strachoně by byla po třech letech fungování zákona novela potřebná, ale museli by se na ní politici shodnout. Velkou příležitostí podle něj byl nový občanský zákoník, který v původní verzi pojímal registrované partnerství a upravoval drobné nedostatky současného znění. Kvůli nesouhlasu koaličních lidovců ale neměla sporná část šanci a ze zákoníku vypadla. Vedle zrušení zákazu adoptovat děti by mělo podle Strachoně dojít také k úpravě vdovských a vdoveckých důchodů u registrovaných partnerů.

Autor: -čtk-


Zdroj: 004.cz 23.12.2009

Přečtení článku: 31037x

Tisknout článek

Průměrná známka článku: 2.6

Pošli článek kamarádovi

Oznámkuj článek (1 - nejlepší): 1 2 3 4 5


Související články

16.08.2013, 00:54   MF Dnes : Třetina Čechů pro adopci dětí homosexuály
17.06.2013, 17:11   Adopce dětí gayi ve Sněmovně: střet nováčků s konzervativci.
07.08.2012, 11:31   Polsko: Odsouzení úmluvy Rady Evropy definující gender jako sociální konstrukt
09.02.2010, 22:05   Kocábova homosexuální převýchova do základních a středních škol
31.01.2010, 22:38   Kocáb chce umožnit homosexuálům osvojení dětí


Diskuse ke článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

 

Jako u jezinek

Autor: el-bunda Muž

Založeno: 27.04.2009, 09:22

Odpovědí: 14

Strčíme jen dva prstíčky na ohřátí a už je v chalupě celá ruka.

Ještě před pár týdny Hromada hlásal, že gay-lesbo komunita adopce nikdy neprosazovala a nepožadovala, že to nikdy během posledních deseti let nenavrhovali.

Než se heterosexuál naděje, tak lesbičky z gender studies najdou cestičku, jak adoptovat děti.

Gay-lesbickou lobby, nelze zastavit.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Jako u jezinek

Autor: NTPT Muž

Založeno: 27.04.2009, 14:09

raději budu mít dítě v milujícím gay páru, nežli v moci zkorumpovaného sociálního systému a postižený ústavní deprivací...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Jako u jezinek

Autor: Dirigent Muž

Založeno: 28.04.2009, 09:32

Nesouhlasim. Oboji je spatne. Nema smysl dohadovat se co je vetsi zlo.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Jako u jezinek

Autor: Tery Žena

Založeno: 28.04.2009, 13:21

V dětských domovech zůstávají děti postižené nebo jinak problematické. O ty je rvačka nebude...Rozhodně to není tak, že by tam zůstávaly malé, bílé, zdravé a bezproblémové děti. Na takové děti čekají prověřené manželsaké páry několik let.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Jako u jezinek

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 29.04.2009, 15:30

Jo a homouši se o ně poperou...že?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Jako u jezinek

Autor: Tery Žena

Založeno: 30.04.2009, 00:43

Těžko. Vy byste se o ně pral?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Jako u jezinek

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 30.04.2009, 09:10

Tak jakou mají tyto "neudatelné" děti s tématem? Tedy s adopcí homoušů?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Jako u jezinek

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 30.04.2009, 13:42

Jo, jako že by se zvětšily čekací doby prověřených manželských párů, kteří dlouho a často i marně čekají na adopci? Jakože jednou manželé a jednou homouši?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Jako u jezinek

Autor: Tery Žena

Založeno: 01.05.2009, 12:35

Jakože malé, bílé, zdravé dítě dostanou vždy prověření manželé (rozuměj muž a žena:-), takže je úplně jedno, kolik bude ve frontě jednotlivců, homosexuálů i manželů s drobným "kazem" atd. Těch dětí je tak málo, že je vždycky dostanou manželé.

A o nemocná problematická cikáňata nikdo zájem nemá. Tedy někdo ano, ale moc takových lidí není.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Jako u jezinek

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 01.05.2009, 18:25

V problematice adopcí se příliš neorientuji. Jen z nějakých mediálních výstupů vím, že problém adopcí je jak na straně adoptivních rodičů, tak také dětí. Co vím, tak dětské domovy nejsou plné kriplíků tmavé pleti. Těch tam sice asi bude zvýšené množství než v běžné populaci, ale jistě ne nadpoloviční většina.
Společným jmenovatelem na obou stranách je stát, na který si stěžují všichni. Adoptivní rodiče, protože jsou prověřovací procedůry údajně nepřiměřené a ze strany dětí resp. nevládních organizací že spousta dětí tam trčí jen proto že nejsou volné právně, nikoliv fakticky. Tedy ne z důvodu nezájmu o ně.
Je pochopitelné, že o pubertálního chovance přípravky na kriminál už bude zájem nulový ať je sebezdravější a sebebělejší.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Jako u jezinek

Autor: Tery Žena

Založeno: 02.05.2009, 19:46

Já v tom docela přehled mám. Pouze jedno procento dětí je v dětských domovech z důvodu smrti rodičů a proto, že se o ně neměl kdo postarat. 99% dětí se tam dostalo tak, že byly rodičům odebrány. tak si domyslete, že to nejsou dítka z bezproblémových rodin.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Jako u jezinek

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 03.05.2009, 08:48

OK, může být. Ovšem to přece neznamená, že je těch 99% nějak postižených. Tedy nepočítám-li dost ošklivá psychická traumata z původní rodiny.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Jako u jezinek

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 28.04.2009, 09:20

Nevím zda zastavit, ale přibrzdit ano. Myslím, že jediným správným způsobem jak zabránit té diskriminaci, je zrušit zákon o RP.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: JirkaF

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 28.04.2009, 14:39

Souhlas. Buzny zacinaji prekracovat vsechny prijatelne hranice. Jedinym resenim je vyjimecne se inspirovat v USA a tak jako tam zrusit zakon o registrovanem partnerstvi.

Je to nepovedeny experiment, socialni inzenyrstvi, superkorektni americani na to uz taky prisli a snazi se aspon napravovat vznikle skody. Buznam to taky prinese uzitek. Aspon se vyhnou pogromum, ke kterym by muselo nevyhnutelne dojit.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: JirkaF

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 29.04.2009, 08:09

Ja naturlich nebo jak to je...

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

Muž, Žena

E-mail:


(Vyplňte pouze tehdy, jestliže chcete být informování o odpovědích na váš příspěvek)

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola: 

Opište znaky z obrázku do spodního pole:

 

 


ROVNOPRÁVNOST.cz je kolektivni tvooený, nezávislý, svobodný, názorový web. Jeho posláním je komentovat a zviditeloovat spoleeenské problémy týkající se mužu. Stránky vznikly za úeelem osvity a dokumentace. Cílem je umožnit všem publikovat svobodné názory formou elánku nebo diskuzních poíspivku. Stránky dávají svobodný prostor i kontroverzním názorum a tabuizovaným tématum, o kterých se veoejni nemluví nebo se bojí mluvit. Nesnaží se nikomu vnucovat cizí názor a nechávají na každém, aby si vytvooil svuj vlastní.

Copyright © 2007 Rovnopravnost.cz                Tvorba www - Web & Media a.s.