Zprávy


18. února 2008

Harašment

Redaktor: Ves

Aktualita

Nejčastější formou sexuálního obtěžování jsou „lechtivé“ vtipy

Podle průzkumu Akademie věd ČR jsou nejčastěji zaznamenávanou formou sexuálního obtěžování na pracovišti sexuálně podbarvené vtipy, sexuálně podbarvené řeči a narážky na soukromý život. Následují milostné vztahy mezi kolegy a sexuálně orientované poznámky. S nástupem internetu se ale stále více objevuje i forma posílání erotických materiálů e-mailem.

Celá čtvrtina české populace, z těch, kteří pracují nebo někdy pracovali, se v práci setkala se sexuálním obtěžováním, a to podle svého vlastního vyjádření a chápání problematického chování. Jde častěji o ženy, jichž se se sexuálním obtěžováním setkalo téměř 28 procent. Z toho 13 % osobně a v 15 % šlo o někoho jiného.

Z dotazovaných mužů se se sexuálním obtěžováním setkalo 22 procent, z toho 4 % osobně a v 18 % šlo podle jejich vyjádření o někoho jiného. Lze konstatovat, že ženy se se sexuálním obtěžováním v práci setkávají častěji než muži a častěji toto chování vnímají jako osobně namířené proti nim samotným.

Zatím vedou spíše slova než činy
Sexuálně podbarvené řeči vadí podle průzkumu 86 procentům žen. Míra vnímání této formy chování jako nevítaného se mezi ženami a muži liší řádově nejméně o 10 – 15 procent. Verbální forma je v Česku nejčastějším projevem sexuálního obtěžování, a to dlouhodobě.

Ale i způsoby „harašení“ podléhají trendům, například technologickým. Příkladem je posílání lechtivých obrázků e-mailem, které je podle průzkumu šestou nejčastější formou obtěžování. Výrazný nárůst výskytu této formy obtěžování evidentně přímo souvisí s rozšiřujícím se využíváním elektronických informačních technologií, přístupu na internet a elektronickou poštu.

Ženy spokojené v práci vnímají obtěžování méně
U žen byl podíl těch, které se se sexuálním obtěžováním někdy v práci setkaly, závislý do určité míry i na tom, jak vnímají pracovní prostředí a vztahy na pracovišti. To jen dokazuje, že identifikace sexuálního obtěžování je vždy závislá na jeho subjektivním odhalení a pojmenování. Čím lepší je pocit ženy ze vztahů na pracovišti, tím méně často ženy uvádějí, že se se sexuálním obtěžováním setkaly.

Zato v pracovním prostředí, které je považováno za neosobní s chladnými vztahy anebo v pracovní atmosféře plné napětí a konfliktů, uvedla více než třetina žen, že se setkaly buď osobně, nebo zprostředkovaně se sexuálním obtěžováním.

dol, Kariéra


Zdroj: Novinky.cz 24. 1. 2008

Přečtení článku: 153777x

Tisknout článek

Průměrná známka článku: 2.8

Pošli článek kamarádovi

Oznámkuj článek (1 - nejlepší): 1 2 3 4 5


Související články

20.05.2017, 15:44   Žen v podnikání přibývá výrazně víc než mužů
10.05.2017, 09:43   Druha někdo pobodal na ulici, oznámila žena policii. V cele nakonec skončila ona
03.05.2017, 18:53   Matka hodila kojence do vroucí vody. Zatmělo se mi, řekla soudu
02.05.2017, 03:12   Žena v Chebu se vplížila do bytu spícího expřítele a brutálně ho zbila
23.04.2017, 11:42   Je lepší být žena?


Diskuse ke článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

 

"lechtivý vtip"

Autor: Muž

Založeno: 18.02.2008, 17:33

Odpovědí: 4

jako "sexuální obtěžování" opravdu nemá chybu, není divu, že se pak setkáváme u soudů s případy, kdy obžalovaný "zneužil dítě" pohledem anebo tím, že "předstíral spánek".

Nechcete si to "sexuální obtěžování" sbalit do ruličky, strčit do prdele a přestat už s tímhle pošahaným výmyslem strašit a otravovat lidi, ubohé a trapné feminazi?

Asi ne, čím byste pak zdůvodňovaly "nutnost" své existence:)))

Odpovědět na příspěvek

 

Re: "lechtivý vtip"

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 18.02.2008, 19:14

cit: "Čím lepší je pocit ženy ze vztahů na pracovišti, tím méně často ženy uvádějí, že se se sexuálním obtěžováním setkaly. "

Zase někdo objevil Ameriku. To je přece stará vesta, že pokud nějaký dobrovolník řádně a pravidelně ošukává potřebné kolegyně a nadřízené, tak je na pracovišti klid a dobré vztahy.

Běda však, pokud se muži na pracovišti nevěnují řádnému plnění těchto sexuálních povinností . Pak je oheň na střeše a ženy svou nadrženost cítí logicky jako obťěžující. Mě by taky vadilo dřepět celej den v kanclu s mokrejma kalhotkama.

Oběti této kolegiální nedbalosti ji logicky považují za sexuální omezování, diskriminaci, tudíž to zákon kodifikuje jako sexuální obťěžování.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: "lechtivý vtip"

Autor: Tery Žena

Založeno: 18.02.2008, 19:15

Ahojda :-) už jste mi chyběl :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: "lechtivý vtip"

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 18.02.2008, 19:18

Já ti ale fakt nedám. Už jsem ti to jasně psal nejmíň jednou.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: "lechtivý vtip"

Autor: Tery Žena

Založeno: 18.02.2008, 19:24

:-) nevadí, mám ráda i vaši duši :-)

Odpovědět na příspěvek

 

sexuální obtěžování

Autor: Tery Žena

Založeno: 18.02.2008, 19:23

Odpovědí: 62

Myslím, že při sexuálním obtěžování je jeden problém - je hrozně subjektivní.

To, co od příjemného milého kolegy berete jako flirtování, to vám od postaršího slizáka připadá jako obtěžování. Stejně tak, když máte hromadu narážek na sexy kolegu a myslíte si, že jste jenom vtipná, tak on to může brát jako nepříjemné obtěžování... To se asi těžko poznává, holt to asi chce vyloženě říct.

Pokud nepočítám obtěžování typu: šéf tlačí na podřízeného, aby s ník spal, nebo ho vyhodí...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Tery

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 18.02.2008, 19:40

"Vyloženě říct" nestačí. Evidentní je to na tvém příkladě. Obtěžuješ tady a už několikrát jsi se dozvěděla, že jsi otravná, opakuješ se a už dávno tvé "hromady narážek" nejsou vtipné. Nefunguje to a nijak nereaguješ. Proč by tedy ti tvoji "postarší slizáci" měli přestat s flirtováním s kolegyněmi, je záhadou.

A propos rozlišování mezi "příjemným kolegou" a "postarším slizákem" v oblasti flirtování je dyskrymynace, ne? Takže to chápu tak, že ty jsi také pro dyskrymynacy? To bysme si měli rozumět, já totiž pro ni jsem. Například po špatných zkušenostech (těžký eufemismus) bych na pracoviště přijal ženu tak asi s 15% pravděpodobností oproti muži. Tak jak to že si nerozumíme, Milá Tery?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Tery

Autor: Alizon Žena

Založeno: 18.02.2008, 19:57

Mně Tery vůbec nevadí, myslím si, že vtipná je a že dost dobře vychytává slabiny "argumentace" mnohých diskutérů. A navíc to dělá s noblesou a bez vulgarit.

Naopak vy, Klokane, mně těmihle zběsilými a bezdůvodnými útoky lezete dost na nervy. Vezmete si to podle vlastní logiky taky k srdci a přestanete sem psát?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Tery

Autor: Tery Žena

Založeno: 18.02.2008, 20:31

Přestaňte ho odhánět, milá Alizon, vždyť on je platforma nabízející mi předvést můj brilantní smysl pro humor :-)

(jejda, to jsem asi přehnala, co? teď si to schytám:-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Alizon

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 18.02.2008, 21:06

Ty jsi Milá Alizon host na mužském webu, který tvoří zanedbatelnou protiváhu všudypřítomné feministické mediální propagandě a státem masivně financovaným feministickým NGO. Tak se podle toho chovej a nikoho nevyhazuj. Tebe taky nikdo nevyhazuje. Tvůj názor na Teryhumor a Terynoblesu vypovídá cosi nelichotivého hlavně o tvém smyslu pro humor i noblesu.

Pokud některé genderové aktivistce lezu na nervy, tak je moje mise úspěšná. Díky za kladné služební hodnocení.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Alizon

Autor: Tery Žena

Založeno: 18.02.2008, 21:19

mise? služební hodnocení?

vy jste vážně ve válce, že? :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Alizon

Autor: jjj Muž

Založeno: 18.02.2008, 21:37

Klasse gemacht, klasse gesagt, OberGenderWachmann Blauer Klokan!

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Alizon

Autor: Tery Žena

Založeno: 18.02.2008, 22:06

Před chvilkou jsem se Klokana ptala, jakou má hodnost a ono to tu je. Tsss, Terynko, příště víc pozornosti.
OberGenderWa
chmann Blauer Klokan :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: jjj

Autor: Modry Klokan Muž

Založeno: 19.02.2008, 16:24

Jawohl Herr Kommandant Wasserklein!

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Alizon

Autor: Alizon Žena

Založeno: 18.02.2008, 23:30

Ten web má, pokud se nemýlím, název ROVNOPRÁVNOST. A jste tu hostem úplně stejně jako já, takže kde berete tu drzost domnívat se, že vy to právo odsud někoho vyhazovat máte, zatímco já nikoli? Ani by mě nenapadlo to udělat, kdybyste neudělal vy to samé Tery.

A jestli tu genderovou aktivistku myslíte na mě, tak evidentně vůbec netušíte, co to genderová aktivistka je. Nebudu se obtěžovat žádat vás, abyste dokazoval, kdy jsem tu tvrdila něco genderově aktivistického, protože je mi už dávno jasné, že to je u vás téměř univerzální nadávka pro někoho, kdo si dovolí s vámi nesouhlasit. Což už dávno není vtipné, ale trapné, a u člověka schopného ve světlých chvilkách poměrně brilantních úvah (i když s nimi dost často nesouhlasím) je to docela škoda. Nazdar.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Alizon

Autor: Jarmila K. Žena

Založeno: 19.02.2008, 07:06

Velmi by mě zajímalo klookane, co si představujete pod pojmem stát.Před nedávnem jsem nad tím slovem stát přemýšlela, co se za ním skrývá, a došla jsem k závěru, že stát jsou pouze poslanci, senátoři a vláda. To znamená nějakých pouhých 300 lidí. Tito lidé vyrábějí špatné zákony(třeba že u doktora mají platit i nevýdělečné děti), a pak tyto špatné zákony musí poslouchat celý zbytek obyvatelstva, to znamená 10 milionů lidí.Takže sumasumárum, když z těch 300 vládnoucích lidí je 90 procent mužů a tito muži rozhodnou, že budou masivně finančně z kdovíjakých důvodů podporovat umělé feministické líhně- tak na vině je kdo?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Jarmila

Autor: Modry Klokan Muž

Založeno: 19.02.2008, 16:42

Myslíš Jarmilko, že např. státní zástupkyně a opatrovnické soudkyně s mocí a státem nic společného nemají? A co takhle státní banka, náčelník armádního štábu, velitel policie, lobysté kupující hlasy poslanců, myslíš že s podobou státu nemají nic společného?

Na podobné téma psal Jan, já na to bez rozběhu nemám. Každopádně je jedno kdo za co může. Myslím, že je lepší když věci fungují, než vědět kdo za co může.

Když se nějaký malý počet mocných mužů rozhodne uplatňovat svou moc pomocí podpory feministek, jak se ostatně již děje, tak je docela hodně hloupé tvrdit, že za vzniklé problémy mohou muži en bloc.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Jarmila

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 19.02.2008, 21:25

Tak už Jarmilko nemusím nic vymýšlet. Hezky "za mě" dneska odpověděl na tvé dotazy
František Koukolík a Jana Drtilová na Blistech ve stati Propaganda a logické klamy: Základy stupidologie.

http://w
ww.blisty.cz/2008/2/19/ar
t39049.html

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Tery

Autor: Tery Žena

Založeno: 18.02.2008, 20:34

dyskrymynace, mylý Modrí Klokane? to neznám...

nemohl bíste nám v práci udělat nějakou gender-femy-nazy-přednášk
u, abichom to správně pochopyly/i?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: sexuální obtěžování

Autor: dulcibelka Žena

Založeno: 19.02.2008, 09:49

Tery, souhlas :-)
Navíc bych řekla, že příjemný a milý kolega sexuálními narážkami a vtípky většinou šetří, nemaje zapotřebí se tímto způsobem ukájet.
Na rozdíl od obstarožních upocených dědků (či podobně handicapovaných nepřitažlivých mladších ročníků), jejichž sexuální slinty jsou jediným jejich erotickým vyžitím...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: DuciBuci

Autor: Modry Klokan Muž

Založeno: 19.02.2008, 16:32

Vyjímečně s tebou souhlasím. A navíc ty příjemné a milé kolegy, častěji než je zdrávo, obtěžují upocené nepřitažlivé kolegyně, jejichž sexuální slinty a fantazie jsou jejich jediným erotickým vyžitím....

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: DuciBuci

Autor: Tery Žena

Založeno: 19.02.2008, 16:51

Může klidně být... Proto je to taky subjektivní :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: DuciBuci

Autor: dulcibelka Žena

Založeno: 19.02.2008, 18:07

Ano, také v mnohých internetových debatách je to hezky vidět :-) Ty ženy! :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: DuciBuci

Autor: Zdeno Muž

Založeno: 19.02.2008, 18:33

Vy na nějaké takové debaty chodíte, že máte takový přehled?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: DuciBuci

Autor: Tery Žena

Založeno: 19.02.2008, 18:35

Ona asi naráží na virtuálním sexem nabitý vztah Tery a Klokana :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: DuciBuci

Autor: Zdeno Muž

Založeno: 19.02.2008, 19:34

Děkuji, Tery, ale ve vší úctě - ptal jsem se Dulcibelky. Vaše dohady jsou bezesporu zajímavější než dohady ostatních lidí, ale pořád jsou to jen dohady. A mě zajímá skutečný stav věcí. ;-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: DuciBuci

Autor: Tery Žena

Založeno: 19.02.2008, 22:58

Promiňte...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: DuciBuci

Autor: dulcibelka Žena

Založeno: 20.02.2008, 08:33

Nebudu takový nezdvořák, abych vás upozornila, že jsem reagovala na Klokana, nikoli na vás - ve vší úctě, a odpovím:
Skutečný stav věcí byste si mohl, při troše dobré vůle a prosté znalosti písmenek, ověřit zrovna v diskusích na těchto stránkách.

A domnívám se, že byste brzy odhalil, kdo zde nejčastěji a rád používá sexuálně zabarvené narážky (narážky pouze v lepším případě). Jelikož je to pro mne tvor virtuální, nedokážu určit, zda je handicapován věkem nebo svým zevnějškem, ale jistou útěchu a uspokojení mu to určitě přináší, budiž mu přáno.
Myslím, že i vy byste zakrátko seznal, že žena to není...
Nu, pokud vás tedy opravdu zajímá skutečný stav věcí, zde máte návod. Věnujte trochu drahocenného času studiu místních debat, a jste doma.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DuciBuci

Autor: Zdeno Muž

Založeno: 20.02.2008, 09:23

To že jste reagovala na Klokana, neznamená že nikdo jiný nemůže mít doplňující otázku, n'est pas?

Na vysvětlenou: když jste zmínila "mnohé internetové debaty", pochopil jsem to jako odkaz na nějaké další diskusní servery, ale vy jste zřejmě měla na mysli mnohá diskusní vlákna v rámci tohoto webu. Proto ta moje otázka. Pokud jde o sexuální narážky, mám asi jinak nastavený práh citlivosti než vy, protože nic tak hrozného tady nevidím. Natož abych měl pocit, že narážky jsou tu jen v tom "lepším případě". Možná to jen přehlížím, tak jako mraky dalších nezajímavých věcí. Chodím sem kvůli debatám o feminismu, ne kvůli sexuálním narážkám. Ostatně, taková narážka je jenom náhražka :-) (BTW co jsou to ty horší případy než narážky?)

Jestliže prohlásíte, že se v mnohých debatách něco vyskytuje, pak byste to měla umět doložit. Odpověď typu "najděte si to sám" je víte na co.

Jinak zdaleka nejtrapnější sexuální narážka podlední doby je v mých očích kastrace skandinávského lva. A za tu žádný muž nemůže. Ani žádná normální ženská. Z takové narážky mám přímo vyrážky. Vy ne? :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DuciBuci

Autor: dulcibelka Žena

Založeno: 20.02.2008, 13:27

Vyrážky mám především z karatelů, kteří jsou přesvědčeni o svém právu na cokoliv, zatímco stejné ostatním upírají. Viz vaše odbytí Tery. VY ovšem můžete mít doplňující otázku na kohokoli,aniž se s vámi původně bavil, viďte?
Práh citlivosti máte zajisté nastaven jinak, jsa (pravděpodobně) mužem - tudíž se vás nějaké výroky o ... (zde doplň výraz od domácího zvířectva po ženské pohlavní orgány) dotknout ani nemohou.
Hledat vám to nebudu, musela bych číst ty výlevy znovu, k čemuž nemám nejmenší chuť.
Možná vám to potvrdí další účastníci tohoto fóra, možná ne - je mi to celkem jedno. Já jsem tu viděla, co jsem viděla, a když už to nechcete hledat, nebo chcete jen zpochybnit moje tvrzení, prosím. Že bych se kvůli tomu do smrti neusmála, říct nemohu...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DuciBuci

Autor: Zdeno Muž

Založeno: 20.02.2008, 14:12

Kdoví proč reagujete tak podrážděně.

Tery za a) neměla dotaz, ale naopak odpověď, za b) neodpovídala za sebe ale za vás, a za c) jsem ji neodbyl, nýbrž jsem jí poděkoval, vyslovil kompliment a zdvořile ji odmítl. Doufám že to vzala se stejnou lehkou nadsázkou, s jakou jsem to já myslel. Co vám na tom může vadit, je mi záhadou.

Zbytek vašeho postu nestojí za reakci.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DuciBuci

Autor: Tery Žena

Založeno: 20.02.2008, 17:54

Já vím, že se neptáte mě, ale třeba Klokan mi tu sem tam nabídne sex (za látkový stan:-)), pak navrhuje různé praktiky, pak si zas hraje na nedostupnou ledovou královnu... :-) i pan Jan svého času prohodil cosi o možném sexu se mnou, pokud ovšem nejsem odkvétající matrona, kterýchžto má po krk :-) a tak.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: lži DuciBuci a Tery

Autor: Modry Klokan Muž

Založeno: 20.02.2008, 20:55

To: DuciBuci:

Máš asi zásadní endocraneální problém v oblasti abstraktních termitů. Nadávky a urážky, i s použitím výraziva pro pohlavní znaky, jsou pouhými nadávkami. Nejsou těmi tvými "sexuálními narážkami". Ani nemusíme nic dohledávat. Za čtyři roky tady měl nějaké sexuální narážky jen Kocour, asi na Olgu, protože se znají, a asi dvakrát byl "přistižen" při zdvořilém flirtování s dvěmi z vás. NIKDO tady NIKOHO NIKDY sexuálně neobtěžoval, vždyť to snad ani není možné. Jedno z témat webu je jistě i sexualita. Jsi snad neplnoletá? Jesti ano tak ihned z těchto stránek vypadni.

To: Tery:

Prosím tě proč tak trapně lžeš? Nikdy jsem ti sex nenabízel a nanavrhoval jsem ti žádné sexuální pratktiky.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DuciBuci

Autor: Tery Žena

Založeno: 20.02.2008, 17:50

Děkuji, ale to je opravdu v pořádku. Zdena zajímal váš názor, nikoliv můj. A jako relativně slušný diskutér má nárok slušnost i vyžadovat. :-) Ale díky za zastání.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: sexuální obtěžování

Autor: lubob Muž

Založeno: 19.02.2008, 09:58

hrebik na hlavicku, tery.
ne nadarmo se rika, ze sexualni obtezovani bylo jednim z prulomovych kroku, kdy do pravniho radu pronikla subjektivita. se vsemi svymi osklivymi dusledky.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: sexuální obtěžování

Autor: Tery Žena

Založeno: 19.02.2008, 17:00

Proto si nemyslím, že by mělo mít sexuální obtěžování vlastní skutkovou podstatu.

Na normálně fungujícím pracovišti by mělo stačit, aby někdo "obtěžujícímu" řekl "hele, nech ho/jí bejt, trochu mu to/jí vadí." Řešit to zákonem není nutné, stačí nějaká vnitřní firemní norma. Na jde-li o cílenou šikanu, tak je sexuální obtěžování jen jednou z forem šikany...

No a u těch vyloženě vážných forem stejně stačí ty trestné činy, které už máme (vydírání, omezování osobní svobody, znásilnění atd.)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: sexuální obtěžování

Autor: lubob Muž

Založeno: 19.02.2008, 18:49

vsak taky vlastni sexualni obtezovani neni to, oc tu bezi. sexualni obtezovani (vlastne jako i spousta jinych zalezitosti) je femiisticke tema, ktere se da & ma politicky zneuzit.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: sexuální obtěžování

Autor: Tery Žena

Založeno: 19.02.2008, 23:04

Možná.

Já vážně nevím. Nikdy jsem nic podobného nezažila, možná z druhé strany - rozovna jsme s kolegyní řešily, jestli naše narážky na jednoho fešného kolegu už nejsou "přes míru" a rozhodla jsem se trochu se mírnit. Ale taky by mi bylo nepříjemné, kdyby třeba šel za mým nadřízeným, místo aby řekl mně "hele tery, já vím, že si myslíš, že jsi vtipná, ale můj osobní život je moje věc, nejsem žádný veřejný majetek, tak tady laskavě přestaň házet svoje moudra, jak se na mě o výjedu vrhneš, nepřipadá mi to vtipný :-)" ale třeba mu to lichotí a cítí se fajn, já nevím je to fakt subjektivní

nebo třeba kolektiv, kde jsou běžné narážky na sex může být většině lidí příjemný, jako že je družná atmosféra a třeba někomu s puritánštější výchovou to nemusí vyhovovat a cítí se hodně nepříjemně...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: anetická Tery

Autor: Modry Klokan Muž

Založeno: 20.02.2008, 21:10

To je neuvěřitelné, ty se k tomu ještě přiznáš.

Podobným terčem jsem byl kdysi také, byl jsem mladý, ženatý, potřeboval jsem prachy a milenku v práci. Bohužel podobně ftipné kolegyně jako ty se našly taky. Několikrát. Slušné a decentní odmítnutí mělo vždy stejný následek. Nepřátelskou pomstychtivost.

Hlavně
, že víš co by bylo nepříjemné tobě. A nepředstírej, že tě zajímá jestli mu to vadí nebo ne. To bys dávno věděla. Buď pozitivně reaguje nebo ne.

Pokud ne, tak možná ví, že vyříkat si podobné obtěžování přímo s ženou, která ho provádí může být velké riziko. Zhrzená kolegyně velice často začne dělat peklo jiným způsobem.

Hlavně nechtěj abychom zrovna tady věřili, že budeš pozitivně reagovat na jeho případnou otevřenou žádost ať zabrzdíš. Tady když ti kdokoliv cokoliv řekne tak nereaguješ jakýmkoliv pozitivním způsobem. Tak si nehoň tričko.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: anetická Tery

Autor: Modry Klokan Muž

Založeno: 20.02.2008, 21:12

Kurnikšopa ta klávesnice mě zabije. Samozřejmě jsem "potřeboval prachy a NE milenku v práci". Takovejhle šotek se mi dlouho nepoved.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: anetická Tery

Autor: Tery Žena

Založeno: 21.02.2008, 17:20

Reaguje velku pozitivně, on je velmi oblíbený, ale kdo ví, třeba to jenom hraje, ne? :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: anetická Tery

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 25.02.2008, 16:51

Traduje se takový mýtus, že ženy mají nějakou ženskou intuici. Takže podle ní bys to měla vědět dost přesně. Já tomu nevěřim, tak bych se moc nedivil, kdyby to hrál. Třeba nechce mít problémy.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: sexuální obtěžování

Autor: Tess Žena

Založeno: 21.02.2008, 13:21

kdo by mel urcovat objektivitu sexualniho obtezovani v praci? Obet neni objektivni? pachatel taky neni objektivni? Nebo oba jsou objektivni? nevim.

Ja znam dost podrovne jeden priklad, kdy vysoce postaveny muz, ktery na starosti lidske zdroeje, temer znasilnil na skoleni svou podrizenou manazerku a pak se ji mesice mstil, za to ze ho odmitla. Nakonec ona odesla. A pak tiskem probehlpred nejakou dobou dost otresny pripad nejakeho manazera z McDonaldu. Opilost a vulgarita k podrizenym zenam a to za pritomnosti svedku.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Tery

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 21.02.2008, 15:28

Většinu sexuálního obtěžování provozují ženy na úkor mužských kolegů. Ty jsi jen jeden příklad z mnoha.

Ženské sexuální obtěžování se liší od mužského, proto v médiích prakticky není. Ženy dlouhodobě psychicky terorizují své kolegy a ke znásilnění z jejich strany dochází méně často. Opilost a vulgarita je přibližně na stejné úrovni.

Sexuální obtěžování kolegů ženami je udržované v utajení jako tabu. Nehodí se do obrazu genderového světa feminacistek.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Tery

Autor: Tery Žena

Založeno: 21.02.2008, 17:21

Nemohl byste mu, lubobe, vysvětlit, co je to "subjektivita"?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Tery

Autor: Tess Žena

Založeno: 21.02.2008, 17:58

Mgr. Marek Nespala, advokat, Brandys nad Labe¨m, tvrdi toto (zkraceno) v casti "vlastnicke pravo":

"zalezi na SUBJEKTIVNIM pocitu toho ohrozeneho,pokud se vzhledem ke vsem okolnostem, duvodne domniva, zejeho majtek, jeho zdravi je ohrozene, ze je dokonce v nebezpeci, tak muze......".

Vida tady je subjektivni pocit ohrozeneho. A v zadnem pripade nesouvisi s feminismem.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Tery

Autor: Tess Žena

Založeno: 21.02.2008, 18:05

tim jsem chtela odpovedet na post luboba, ktery tvrdi:

"se rika, ze sexualni obtezovani bylo jednim z prulomovych kroku, kdy do pravniho radu pronikla subjektivita. se vsemi svymi osklivymi dusledky."

zda se , ze do pravniho radu pronikla subjektivita jinak. A uz davno.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Tery

Autor: lubob Muž

Založeno: 21.02.2008, 21:18

samozrejme jako vzdy, zcela mimo misu. od tlampace zadne prekvapeni.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tery

Autor: Tery Žena

Založeno: 21.02.2008, 22:46

vždyť má pravdu...
dokázala, že subjektivita byla v právním řádě už před tím obtěžováním

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tery

Autor: lubob Muž

Založeno: 21.02.2008, 22:56

no, ehm, myslel jsem, ze je jasne, ze rec je o subjektivnim posuzovani skutkove podstaty.
to nic, tery, uz je pozde :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tery

Autor: Tery Žena

Založeno: 21.02.2008, 22:58

tak tady se subjektivně posuzuje míra, ne?

dneska jsem bya v práci od sedmi do sedmi :-( takže ano, je pozdě
jenom jsem si skočila pro dočerpání sil na mé oblíbené stránky a jdu spát :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tery

Autor: lubob Muž

Založeno: 21.02.2008, 23:01

no, ja vam pripomenu hned prvni prispevek (vas) tohoto vlakna

"Myslím, že při sexuálním obtěžování je jeden problém - je hrozně subjektivní."

kdy
z se podivate, jak je legislativa kolem haraseni formulovana, pochopite. snad. doufam :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tery

Autor: Tery Žena

Založeno: 22.02.2008, 17:12

Tak to povězte Klokanovi, on se subjektivně cítil v mládí obtěžován... :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tery

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 25.02.2008, 17:06

Byl jsem objektivně obtěžován. Do toho co jsem subjektivně cítil je ti hovno.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tery

Autor: Tery Žena

Založeno: 25.02.2008, 19:21

A kybyste byl Klokanka, to by bylo v téhle diskuzi tóčo :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tery

Autor: Tery Žena

Založeno: 21.02.2008, 22:49

klokánek nám tu pláče, jak byl v mládí obtěžován a my jsme se tu před tím v dojemném genderovém souladu navzájem ujistili, že takový paragraf nechceme :-)

nejsem žádný odborník, ale, kurnik, nemělo by to být naopak? :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Tery

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 25.02.2008, 17:11

Tery: "nejsem žádný odborník, ale, kurnik, nemělo by to být naopak? :-)"

No pokud jsi také byla někdy obtěžována, tak to máš napsat. Nebo ne, pokud jsi nebyla. Jaký má smysl zda to je či není naopak?

Ovšem podle toho co jsi výše v diskusi přiznala, jsi nyní, v současnosti a ne v mládí, v opačné roli. Ty jsi ta, která sexuálně obtěžuje kolegy.

Se mnou to ale neřeš, já ti neporadím, co s tím.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Tery

Autor: Tery Žena

Založeno: 25.02.2008, 19:22

Nechcete nám jít udělat v práci genderovou přednášku, jak se správně genderově chovat? :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Tery

Autor: Tery Žena

Založeno: 21.02.2008, 22:47

nesmíte je takhle tlačit ke zdi argumentama, oni pak kopou a koušou :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Tery

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 25.02.2008, 17:04

Jakýma argumentama prosim tebe? Zase plácáš blbiny? Na termity bacha, zvláště argumoví termiti jsou záludní a evidentně nejsou tvůj šálek.

Já jsem se s tím obtěžováním od kolegyň vypořádal sám a o existenci toho zákonného paskvilu proti sex. obtěžování vůbec nestojím. Ten zákon umožňuje především ženám zneužití a nekalé rejdy, zavádí nesmyslnou presumpci viny.

K dokonalé a dokonané absurditě patří to, že chování, které ten stupidní zákon kvalifikuje jako závadné - sexuální obtěžování, se aktivně dopouštějí nejčastěji ženy.

To neznamená, že je chci kriminalizovat. Jen bych rád, aby za vymyšlené obtěžování nemohly šikanovat ony mě. Ty se nad tím moc nepozastavuj. Pro tvůj nevyvinutý mozeček jsou to příliš složité úvahy.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: sexuální obtěžování

Autor: Tess Žena

Založeno: 21.02.2008, 18:02

Tery, flirtovani slecen s mistnim krasavcem neni zadne obtezovani, takze nepatri do kategorie obtezovani.
Obtezovani je neco, co je krajne nesnesitelne a obtezuje. To zazilo hodne zen. Konci to znasilnenim.

Opravdu muze sef tlacit na podrizeneho , aby s nim spal, nebo ho vyhodi. To je ten pripad, ktery jsem uz drive uvedla, kdyz v SNR vyhral muz soud se nad svym homosexualnim nadrizenym vyhral soud, slo o sexualni obtezovani.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Tess

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 25.02.2008, 17:18

Jak to můžeš vědět? Ty toho jejího kolegu znáš? Podle toho co Tery psala je evidentní, že dělá to, co zákon považuje za obtěžování.

A když to otočím. Podle tvé logiky tedy flirtování kolegů s místní krasavicí není také žádné obtěžování?

Nevím co zažilo hodně žen, ale co vím je, že velice často flirtování kolegyň je něco, co je krajně nesnesitelné a obtěžuje.

Takže ty s Tery tady opět předvádíte dvojí ženskou morálku.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Tess

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 25.02.2008, 17:20

Taky by bylo dobré, abys konečně začala flirtovat ty sama. Ne na netu, ale v reálu. Aby tě konečně někdo přefikl a přestala jsi fantazírovat o znásilnění.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: sexuální obtěžování

Autor: Tery Žena

Založeno: 25.02.2008, 19:28

Já vím. Jenom jsem psala, že souhlasím s Lubobem, že sexuální obtěžování je hodně subjektivní. Někdo se může cítit být sexuálně obtěžová i dvojsmyslnými vtipy, dokonce i flirtování vám od někoho, kdo se vám nelíbí, může připadat jako obtěžování. Proto si myslímm, že nepotřebujeme speciální trestý čin "obtěžování"



"Opravdu muze sef tlacit na podrizeneho , aby s nim spal, nebo ho vyhodi. To je ten pripad, ktery jsem uz drive uvedla, kdyz v SNR vyhral muz soud se nad svym homosexualnim nadrizenym vyhral soud, slo o sexualni obtezovani." Ano, může. A pak je to vydírání. Je to trestný čin i tak.

Klokana si nevšímejte :-) Kdyby byl Klokanka, už by ho kolegové na webu okřikli :-) jako chlapa ho jen ignorujou

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: sexuální obtěžování

Autor: lubob Muž

Založeno: 25.02.2008, 19:37

"Obtezovani je neco, co je krajne nesnesitelne a obtezuje. To zazilo hodne zen. Konci to znasilnenim."

no to je zase blabol.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: sexuální obtěžování

Autor: Tery Žena

Založeno: 25.02.2008, 20:23

Ale není... Obtěžování může být nesnesitelné a může končit i znásilněním, co by ne.

Třeba se to stalo Klokanovi, po tom, co ho obtěžovaly ty kolegyně/(i kolegové?) a proto je teď tak zlý
:-(

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: sexuální obtěžování

Autor: lubob Muž

Založeno: 25.02.2008, 20:27

muze, to je to klicove slovo, tery. jen pohledte :

obtezovani muze byt snesitelne & muze nekoncit znasilnenim. ergo - obtezovani je snesitelne & nekonci znasilnenim. & tim jsme ve sporu s puvodnim tvrzenim.
jak je to mozne? :-)

(reseni : protoze to co tess napsala, je blabol)

hezky vecer, tery :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: sexuální obtěžování

Autor: Tery Žena

Založeno: 25.02.2008, 22:40

Ano,

obtěžování může končit znásilněním, vyhazovem, fackou, vraždou, vzájemným vyříkáním si a rukou podanou ke smíru, výpovědí, mávnutím rukou, posměchem, hádkou....

Odpovědět na příspěvek

 

Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: Misogyn Muž

Založeno: 20.02.2008, 16:37

Odpovědí: 11

a některé ženské to považují za sexuální narážky nebo útok. I když se jich to vůbec netýká.

Nejlépe nemít na pracovišti žádné osoby druhého pohlaví. Udělat pracoviště přísně oddělená - zvlášť muži a zvlášť ženy. Pak nebude docházet k problémům na pracovišti.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: Tery Žena

Založeno: 20.02.2008, 17:47

:-) to bych musela dělat v ženském klášteře :-)

myslím, že nejlíp to funguje, když je to půl na půl

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 25.02.2008, 18:46

Sice tomu tak ještě u nás není, ale myslím že se vší silou budeme snažit dohnat a předehnat, jako ostatně i při uplatňování EU direktiv.

Takže následující pořekadlo lze založit do času budoucího, jak daleko ponechám na každém.

Kdo chce muže bít, nějaký druh obtěžování si vždycky najde.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: Tery Žena

Založeno: 25.02.2008, 19:20

dost dobrá schíza, jediný, kdo si tu stěžuje na obtěžování, je Klokánek :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: Zdeno Muž

Založeno: 25.02.2008, 20:43

Klokan si IMHO nestěžuje na obtěžování (sám napsal, že si to s těmi kolegyněmi sám vyřešil), ale na to, že zákony a společenské klima zvýhodňují ženy - ať už jsou na straně pachatelek nebo obětí.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 25.02.2008, 22:30

Asi by jste neměla používat slova, kterým nerozumíte.....

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: Tery Žena

Založeno: 25.02.2008, 22:34

Myslíte "klokánek"? :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 25.02.2008, 22:42

ééééééééééé, netrwfila, kyš, kyš :D

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: Tery Žena

Založeno: 25.02.2008, 22:44

obtěžování?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 25.02.2008, 22:53

S takovou tu budem do rána. :( Malinko přihořívá, směr je správný, ... šlo o cizí slovo, což?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: Tery Žena

Založeno: 25.02.2008, 22:59

hmm, myslíte schíza :-) to je jenom takový slang mladší generace :-)

říká se tak rozpolcenosti, v narážce na duševní onemocnění schizofrenii, která je sice něco jiného než rozštěpení osobnosti, ale tak nějak se to prostě vžilo,

nevím, jak to říct nějakým starším termínem, asi ta rozpolcenost

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Chlapi si mezi sebou povídají

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 26.02.2008, 15:52

Aha, dejme tomu.

Dobře, tak když už jsme se si malinko ujasnili terminologii tak tedy:
A co je rozpolceného na mém postu či dokonce na mě samotném? nebo co že to vlastně měl Váš dotaz znamenat.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

Muž, Žena

E-mail:


(Vyplňte pouze tehdy, jestliže chcete být informování o odpovědích na váš příspěvek)

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola: 

Opište znaky z obrázku do spodního pole:

 

 


ROVNOPRÁVNOST.cz je kolektivni tvooený, nezávislý, svobodný, názorový web. Jeho posláním je komentovat a zviditeloovat spoleeenské problémy týkající se mužu. Stránky vznikly za úeelem osvity a dokumentace. Cílem je umožnit všem publikovat svobodné názory formou elánku nebo diskuzních poíspivku. Stránky dávají svobodný prostor i kontroverzním názorum a tabuizovaným tématum, o kterých se veoejni nemluví nebo se bojí mluvit. Nesnaží se nikomu vnucovat cizí názor a nechávají na každém, aby si vytvooil svuj vlastní.

Copyright © 2007 Rovnopravnost.cz                Tvorba www - Web & Media a.s.