Zprávy


14. dubna 2009

Rovnoprávnost

Redaktor: alane

Aktualita

Ach ti muži

Rovného přístupu k mužům a ženám se nepochybně týká i jejich obraz v médiích. Po návratu ze zahraničí jsem zalistoval naším tiskem v očekávání, které se mi potvrzuje už patnáct let, že nebude čísla, kde by muži nebyli nějakým způsobem kritizováni, respektive sráženi jako obecný druh.

Musel jsem konstatovat, že v tomto směru se nic nezměnilo. Zdá se, že jsem jediný, kdo si toho všímá. Snad se to jednou změní. Třeba k tomu přispěje i tento text. Namátkou vybírám pár případů, ale rád příště uvedu další z podnětu čtenářů:

V MF ze 2. 4. vyšel článek, že pracovnice ve zdravotnictví jsou v mnoha ohledech schopnější a výkonnější než jejich mužští kolegové. Jsem zvědav, kolik kritických hlasů se ve společnosti ozve, aby toto tvrzení odsoudily jako v případě MUDr. Milana Kubka, který řekl totéž o mužích.

V LN ze 4. 4. paní Klára Samková, jejíž blog o porozvodové péči mě nedávno příjemně překvapil obsahem a zdravým rozumem, píše, že s „muži je potíž“. Prý pořád soutěží a mají problémy s tím, aby respektovali ženu v nadřízené pozici (ze zkušenosti vím, že to bývá často obtížné, ale rozhodně ne proto, že je žena).
Následuje konstatování, že „ženy osvobodily muže od výhradní povinnosti živit rodinu“. Rád bych paní advokátku ubezpečil, že ženy muže neosvobodily nikdy od ničeho. Od výhradní povinnosti živit rodinu se muži osvobodili sami průmyslovou revolucí, potažmo druhou světovou válkou, jejichž nevyhnutelným důsledkem bylo také ženské emancipační hnutí. Mimochodem – kolik žen bojovalo za to, aby muži nemuseli na vojnu?
Jinak, „pokud muž potřebuje dokazovat svoji nadřazenost tím, že víc vydělává, tak je zralý na psychoterapii“, pak totéž platí samozřejmě i o ženách. Kde se to dočteme?

Táž příloha LN ze 4. 4. obsahuje velký článek o dokonalé symbióze „života bez mužů“. Nic proti. Doporučuji i obráceně. Ovšem těžko pohledat větší klišé než uklízení špinavých ponožek a vyčkávání s „nastraženýma ušima, kdy už klapnou dveře od výtahu“. Chybí už jenom vychladlá večeře v troubě.

Ještěže je vždy po ruce muž, na kterého leze svést všechno od globálního oteplování po vlastní neúspěch. Komička Iva Pazderková si mnoho lidí získala rolí „blbé blondýny“ v reklamě na jogurt. V Pátku LN z 20. 2. s ní vyšel rozhovor, kde dostala otázku, proč je tak málo komiček. Odpověď je nasnadě: mohou za to muži. V kariéře jim brání tak, že se kvůli nim musí stylizovat do „poslušných ikon“. V tom, že je sama jako 90% dnešních žen pravým opakem, zjevně rozpor nevidí. Vždyť „je tak těžké uspět v tom mužském světě“. To je pravda – ovšem pokud není ženský. Navíc „pro muže je daleko snazší unést i to, když se mu něco nepovede“. Jak to ví? Že by na těch vtipech o blondýnách něco bylo?

V LN ze 11. 4. se profesorka Jiřina Šiklová pozastavuje nad tím, že volno, které dal na Velký pátek ministr Svoboda pracovnicím svého úřadu, aby měly čas na velikonoční úklid, „je také automaticky diskriminuje na pracovním trhu“. Středověké uvažování Cyrila Svobody je už známé a jeho rozhodnutí hloupé. Nicméně je zajímavé, že paní Šiklovou vůbec nenapadlo a slovem se nezmínila, že diskriminováni podle pohlaví jsou v tomto případě pouze muži, protože musí zůstat v práci déle. Nebo snad budou všechny úřednice doma péct?

Toť ostatně obecný problém feminismu – vždy vidí jen jednu stranu mince. Tu s pannou. Právě proto nejsem feministou.

Autor: Alane


Zdroj: Rovnopravnost.cz 14.4. 2009

Přečtení článku: 39790x

Tisknout článek

Průměrná známka článku: 2.5

Pošli článek kamarádovi

Oznámkuj článek (1 - nejlepší): 1 2 3 4 5


Související články

12.03.2017, 13:41   Z ministryně práce se stane vrchní inseminátorka!
03.12.2016, 15:05   Soudy o děti? Otcové bez šance.
15.01.2015, 10:49   České školy znevýhodňují a diskriminují chlapce. To je zapotřebí změnit!
30.12.2014, 23:00   Proč nepodporovat samoživitelky
15.11.2014, 11:57   V ČR vládnou feministky. Normální muž zastání nemá


Diskuse ke článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

 

dobre postrehy

Autor: lubob Muž

Založeno: 14.04.2009, 05:08

Odpovědí: 11

jo jo. tomuhle feniomenu se venuje v detailnim zaberu skvela kniha :

paul nathanson, katherine k. young - spreading misandry: the teaching of contempt for men in popular culture (2001)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: dobre postrehy

Autor: el-bunda Muž

Založeno: 14.04.2009, 10:12

Za všechna utrpení žen může vždy a jenom muž. A tak je nutné ho zlikvidovat. Nejdříve odříznout od dětí a pak ho vyčlenit ze společnosti.

Nerodí, nemenstruuje, neimponuje zkrátka nejvyšší čas ho vymazat z dějin.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: dobre postrehy

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 14.04.2009, 11:00

Souhlas. To jsou ty střípky, které stejně jako příslovečné 100x umoří osla, resp. nás osly muže, kteří taková periodika kupujeme a tyto žvásty shltneme často ani nic nespozorujeme. Zůstane pouze podivná neurčitá pachuť.
Kdyby se takto masově a každodenně útočilo na ženy, to by byl fičák.

Odpovědět na příspěvek

 

Kdy asi začnou vycházet podobné věci u nás?

Autor: alane Muž

Založeno: 14.04.2009, 21:48

Zajímavě vypadá i jejich "Legalizing Misandry: From Public Shame to Systemic Discrimination Against Men" (2006). Nechcete ji přeložit?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Kdy asi začnou vycházet podobné věci u nás?

Autor: lubob Muž

Založeno: 15.04.2009, 06:40

ta je - rekl bych - jeste lepsi. mam ji taky, ale na preklad bohuzel nemam cas.
jeste chystaji treti svazek.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Kdy asi začnou vycházet podobné věci u nás?

Autor: NTPT Muž

Založeno: 15.04.2009, 10:55

Myslím že jedna z rolí , kterou by měl mít SVAZ MUZU je zajistit překlady a vydání takovýchto děl...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Kdy asi začnou vycházet podobné věci u nás?

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 15.04.2009, 15:52

Myslím, že by stačila elektronická verze, nemusí se vydávat tiskem.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Kdy asi začnou vycházet podobné věci u nás?

Autor: alane Muž

Založeno: 15.04.2009, 21:48

Naprostý souhlas. Nechápu například, jaktože u nás nevyšla kniha Esther Vilarové (ženy!) Manipulated Men ze sedmndesátých let, ale stále velmi aktuální, protože si všechno uvědomujeme se zpožděním. Já se momentálně aspoň snažím prosadit přes LOM jeden svůj překlad, z něhož tu vyšly ukázky, tak uvidíme.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Kdy asi začnou vycházet podobné věci u nás?

Autor: lubob Muž

Založeno: 16.04.2009, 07:06

myslim, ze ta kniha v cestine vysla - "muz na voditku" (pokud se nepletu).

jinak ovsem skvela kniha. to ze se esther vilar dockala vyhruzkek smrti, taky o necem svedci :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Kdy asi začnou vycházet podobné věci u nás?

Autor: alane Muž

Založeno: 16.04.2009, 09:06

Mate pravdu. Hned jsem ji objednal:-)
O těch výhrůžkách - měl byste bližší informace nebo odkaz?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy asi začnou vycházet podobné věci u nás?

Autor: lubob Muž

Založeno: 17.04.2009, 04:29

wiki :
"Controversy surrounding the book's main tenets led to the author receiving death threats in connection with them. In fact, comparative to Salman Rushdie's experience, she has reported that she has received decades of scorn:

'So I hadn't imagined broadly enough the isolation I would find myself in after writing this book. Nor had I envisaged the consequences which it would have for subsequent writing and even for my private life - violent threats have not ceased to this date.'

- Esther Vilar, August 1998"


amazon.co
m :
"Vilar's perceptive, thought-provoking and often very funny look at the battle between the sexes has earned her severe criticism and even death threats."



goo
glem toho lze najit dost & dost.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Kdy asi začnou vycházet podobné věci u nás?

Autor: Zdeno Muž

Založeno: 16.04.2009, 09:09

Je to tak, mají ji v Městské knihovně v Praze a asi i jinde. Díky za tip, pánové, a vám alane i za článek. S vaším postojem, postřehy i se způsobem jak jste je podal se ztotožňuji.

Odpovědět na příspěvek

 

dobrý

Autor: NTPT Muž

Založeno: 14.04.2009, 20:23

Odpovědí: 0

krásmně trefné pojednání o o dvojím metru co na to siamské kočky ?

Odpovědět na příspěvek

 

Zivot bez zen

Autor: Sid Muž

Založeno: 15.04.2009, 23:56

Odpovědí: 1

Mala reakce na "Táž příloha LN ze 4. 4. obsahuje velký článek o dokonalé symbióze „života bez mužů“. ":
Hausmann pregnantne popisuje zivot bez zen a jak jej za to nenavidi. To jen pro srovnani...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Zivot bez zen

Autor: NTPT Muž

Založeno: 18.04.2009, 01:29

ehm...


Nevšiml jsem si , že Hausmann propaguje život bez žen. možná bez trvalých svazků, bez manželství ale nikoliv bez žen...

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

Muž, Žena

E-mail:


(Vyplňte pouze tehdy, jestliže chcete být informování o odpovědích na váš příspěvek)

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola: 

Opište znaky z obrázku do spodního pole:

 

 


ROVNOPRÁVNOST.cz je kolektivni tvooený, nezávislý, svobodný, názorový web. Jeho posláním je komentovat a zviditeloovat spoleeenské problémy týkající se mužu. Stránky vznikly za úeelem osvity a dokumentace. Cílem je umožnit všem publikovat svobodné názory formou elánku nebo diskuzních poíspivku. Stránky dávají svobodný prostor i kontroverzním názorum a tabuizovaným tématum, o kterých se veoejni nemluví nebo se bojí mluvit. Nesnaží se nikomu vnucovat cizí názor a nechávají na každém, aby si vytvooil svuj vlastní.

Copyright © 2007 Rovnopravnost.cz                Tvorba www - Web & Media a.s.