Zprávy


30. září 2008

Feminismus

Redaktor: ker

Aktualita

O tom, co mají americké feministky proti Sarah Palinové

Sarah Palin

Na cestě do Oválné pracovny Bílého domu je žena," konstatuje na svých stránkách německý list Süddeutsche Zeitung . A není na této cestě v roli manželky, playmate nebo ministryně, ale coby kandidátka na viceprezidentku Spojených států. Nejedná se přitom o ženu ledajakou.

Sarah Palinová hájí právo nosit zbraň a také ji sama nosí a používá. Její kariéra je také poseta politickými mrtvolami mnoha mužů. Už dlouhá desetiletí se americké feministky snaží dostat k moci. Ale od chvíle, kdy republikánský kandidát na prezidenta John McCain nominoval jako svou zástupkyni Sarah Palinovou, se do ní tyto bojovnice za práva žen strefují ze všech stran.

Internetové servery, které provozují radiálně feministická hnutí, jako jsou například Feministing , Bitch a Menstrual Poetry , Palinovou označují jako "sexistku". Aljašská guvernérka je podle nich "konzervativní republikánský muž, který se schoval do těla ženy".

V podobné duchu však o Palinové mluví také etablované, spíše levicově liberální feministky. "Jejím největším pokrytectvím je její tvrzení, že je žena," tvrdí například v americkém deníku Washington Post teoložka Wendy Donigerová. Další feministka Gloria Steinemová zase v Los Angeles Times napsala, že Palinová je nástrojem patriarchátu. Vystupuje totiž proti všemu, s čím souhlasí většina žen. Právě v textu Steinemové je patrná míra zklamání, jakou americké feministky pociťují v souvislosti s úspěchem aljašské političky.

Ovšem ozývají se i jiné hlasy. Například Camille Pagliová v britských Sunday Times argumentovala tím, že feminismus se musí zasazovat za rovná práva a příležitosti. Nemůže být žádným exkluzivním klubem, jehož členky musejí mít korektní ideologické přesvědčení. Podle Pagliové je Palinová průkopnice a pionýrka starého střihu, které svého času v dobách dobývání Divokého Západu stály mužům po boku s puškou v jedné a stoličkou k dojení krav v druhé ruce.

Umírněné feministky ale své konzervativní kolegyně upozorňují na jimi tak vzývané "rodinné hodnoty". Připomínají, že Palinová má pět dětí. Její nejmladší syn Trig se narodil v dubnu s downovým syndromem. Liberální webové stránky, jako jsou Daily Kos a Slate , konzervativním feministkám připomínají jejich vlastní propagaci ženy v domácnosti, která ze svých dětí vychovává dobré křesťany.

"Jaké rodinné hodnoty však Palinová zastává?," ptá se v Daily Telegraphu novinářka Liz Huntová. "Jak je možné skloubit tak náročné zaměstnání s výchovou pěti dětí?" Velmi liberální Huntová, stejně jako velmi konzervativní Olivia St.Johnová, v této souvislosti kritizuje "feministickou pomatenost Palinové".

Zatímco se Palinová na nominačním sjezdu amerických republikánů doslova koupala v záři reflektorů, stály totiž její děti ve stínu. To je podle Huntové metaforou pro minulost i budoucnost této ctižádostivé matky, která coby starostka městečka Wasilla posadila svou nejmladší dceru do autosedačky a tu postavila pod svůj pracovní stůl.

Ano, tvrdí zase St.Johnová, zatímco její matka vládla Aljašce, poklesla 17letá dcera Bristol do morální bažiny. Kde jsou morální zásady konzervativců? Stejně tak se Leon Wieseltier v časopise New Republic podivil, jak je možné, že přední republikáni těhotenství nezletilé dcery Palinové přecházejí s tím, že dnes jsou takové věci naprosto normální.

Ovšem Süddeutsche Zeitung upozorňují na další aspekt celé záležitosti: Manžel současné kandidátky na viceprezidentku, Todd Palin, opustil svou práci u ropné společnosti British Petroleum, aby převzal výchovu dětí a starost o domácnost, a umožnil tak své ženě politickou kariéru. A je jisté, že stěhování do Washingtonu by pro děti možné viceprezidentky znamenalo ty nejlepší školy, nejlepší chůvy a nejlepší společnost a tím i lepší šance do budoucnosti. Která matka by si něco takového pro vlastní děti nepřála?

"Co se tedy skrývá za nenávistnými útoky feministek na Palinovou coby na muže v dámských šatech?," ptá se německý deník. Především je to prostě zlost. U demokratického kandidáta na prezidenta Baracka Obamy totiž ženy evidentně nemají co získat. Jen sedm z jeho 20 nejdůležitějších poradců jsou ženy - u McCaina je žen 13.

Skutečnost, že si Obama za kandidáta na svého viceprezidenta zvolil Josepha Bidena a ne Hillary Clintonovou, v této souvislosti taky moc nepomohla. A svým vzděláním, které Obama a jeho žena Michelle získali na univerzitách v Harvardu a Princetonu, si oba vysloužili nálepku elitářů vzdálených od reality.

Nominace Palinové je tak brilantní a vykalkulovanou odpovědí republikánů na nálepku elitářů, kterou si duo Obama-Biden vysloužilo. Jinak velmi zbožní konzervativci tím chtěli americkým feministkám vzít vítr z plachet. Palinová totiž vyvolává asociace s dělnickou třídou, s pracovitostí, se snahou udělat konečně pořádek a označit věci jasnými slovy. Aljašská guvernérka ví, co to je, mít hodně dětí a vychovávat je. Je rychlá, vtipná, má kuráž - a nic neví. "Ale to pro mnohé Američany není rozhodující, protože oni sami neví, co to je, co Palinová neví," podotýkají Süddeutsche Zeitung .

Nynějším prezidentským volbám podle německého deníku nebudou dominovat otázky týkající se zahraniční a bezpečnostní politiky. Mnohem víc půjde o starost příslušníků střední třídy o jejich finanční budoucnost a o ekonomicku stabilitu Spojených států. Američané budou v listopadu stát před opravdovou volbou. Biden a McCain zosobňují "know how" a zkušenosti. Obama a Palinová mládí, energii a americký sen. Tolik Süddeutsche Zeitung .

Autorka: Šárka Daňková


Zdroj: Český rozhlas 23.09.2008

Přečtení článku: 124544x

Tisknout článek

Průměrná známka článku: 2.8

Pošli článek kamarádovi

Oznámkuj článek (1 - nejlepší): 1 2 3 4 5


Související články

24.11.2016, 09:30   10 důvodů, proč by Hillary Clintonová neměla být příští americkou prezidentkou
30.10.2016, 22:01   Prezidentka Jižní Koreje čelí skandálu, její poradkyně zasahovala do státních záležitostí
10.03.2015, 19:58   Bývalá senátorka čelí obvinění kvůli zakázce na čištění příkopů
23.02.2015, 17:48   V Thajsku obžalovali bývalou premiérku, hrozí jí až deset let
29.12.2014, 13:34   Chovanec (ČSSD): Bez žen žádné miliony


Diskuse ke článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

 

Sarah Palin

Autor: Jarmila K. Žena

Založeno: 30.09.2008, 07:07

Odpovědí: 17

Je to nebezpečná hlupačka, která by se mohla stát neštěstím pro celé lidstvo. Když by totiž starý McCain zemřel, tak by ona nastoupila jako prezidentka SSA. A přesně takovouhle hloupou loutku potřebují ti, co vše řídí ze zákulisí.Tato kreténka by klidně odsouhlasila i třetí světovou válku.Člověk, který tvrdí, že je třeba zabíjet lední medvědy u mě ztratil veškerý kredit.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Sarah Palin

Autor: gingo Muž

Založeno: 30.09.2008, 07:46

Okruh žen, které ztratily kredit z důvodů souhlasu zabíjení zvířat by se měl ještě rozšířit.
Všechny ženy, které jedí maso, podporují zabíjení zvířat. Z hlediska zákona je to minimálně spoluúčast na vraždě, protože všechny vědí, že zvíře, které jedí muselo být zavražděno. Co chudáčci kuřátka, kterým necitové sekají hlavičky a selátka a telátka a jehňátka, kterým darebáci podřezávájí. Mezi ženy bez kreditu bych musel zařadit i svojí milovanou babičku, jelikož schvalovala zabíjení králíčků a dokonce je sama zabíjela.
Všem masožravkám, by se mělo zakázat vykonávat politické funkce z důvody morální nečistoty.

Tohle farizejství mi přijde směšné a ubohé. Houdová si hraje na ochránkyni zvířat, ale ryby jí. Přitom zrovna mořské ryby umírají nejhorší smrtí, když se vytáhnou, tak se nechají chcípnout zaživa bez vody. Jestli tohle není trápení, tak pak už vůbec nic. Proti tomu odstřel je humánní smrt.

Hlupačka paní Sarah Palin opravdu není. Tahle zkratkovitá hodnocení nemám rád. Zkuste to obhájit lépe. Skoro jsem nabyl dojmu, že v interních feministických směrnicích vyšlo, že Palinová je třídní nepřítel, kterého je potřeba pošpinit a v případě dopadení odsoudit v zinsenovaném procesu za femizradu. Koneckonců prokurátorka Polednová by se možná mohla znovu zapsat do dějin. Ta ženy soudit umí.



by se měl ještě

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Sarah Palin

Autor: alane Muž

Založeno: 30.09.2008, 08:12

Nemluvě o zelenině! Jistě víme, co cítí.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Sarah Palin

Autor: Jarmila K. Žena

Založeno: 30.09.2008, 18:01

Vy si zde všichni vůbec neuvědomujete, jak je situace velmi vážná. Já vůbec nemluvím z pozic nějakého feminismu, mně jsou feministky, kvóty a všechno kolem toho naprosto ukradené. Protože je jedno, jestli si tam skuteční vládci dosadí loutku v kalhotech nebo sukních. Ostatně Parkanová se nám pěkně vybarvila, že? Tady jde o to, že McCain má rakovinu a brzy umře.S tímto faktem se již kalkuluje dopředu. A po něm by nastoupil ten úděsný pošuk jménem Sarah. Již teď ji nazývají Bushem v sukních.Bush je všehoschopný opičák, který se neštítil zaštítit vraždy ani vlastních občanů ve WTC a tahle kreatůra bude ještě horší.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Sarah Palin

Autor: dulcibelka Žena

Založeno: 30.09.2008, 18:10

Jarmilo, vy jste misogyn? :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Sarah Palin

Autor: Sid Muž

Založeno: 30.09.2008, 23:05

Byly chvile, kdy jsem si o Jarmile Kubatove myslel, ze je fakt chytrrejsi, nez vetsina zenske populace. Ale cim vice pozoruji jeji vylevy, tim vice pochybuji o jeji soudnosti.
Jarmilko, a proc si myslite, ze Sarah je kreatura? Proc si myslite, ze Bush zavrazdil nejake lidi v WTC? Jsk jste prisla na to, ze "McCain má rakovinu a brzy umře.S tímto faktem se již kalkuluje dopředu"?
Ja jsem presvedcen, ze Sarah zavidite, nic vic...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Sarah Palin

Autor: Jarmila K. Žena

Založeno: 01.10.2008, 07:04

Díky za pochvalu side, i to potěší, že jste si o mně dříve myslel, že jsem docela chytrá.:)Sarah je loutka, která byla pečlivě vybrána pro své specifické vlastnosti. Již hezky dlouhou dobu si vládci světa vybírají příhodné loutky, které za ně odvádí špinavou práci a mají oficiální kontakt s veřejností.V této chvíli jsou všechny vybrané figurky vhodné pro prezidentskou funkci, ale Sarah se jeví jako nejlepší.Třeba takový Paul Ron, miláček Američanů se jako prezident nehodil, a tak ho mainstream tvrdě ignoroval a nic o něm nezveřejňoval.To že má McCain rakovinu jsem se včera dočetla v MFD-dávají mu dva roky života.A pak by nastoupila Palinová.Již za vlády Clintona chtěly uskutečnit tajné služby útok na WTC. jenže Clinton na to neměl žaludek a tak ho za trest znemožnili s pomocí Lewinské a orálu. Zavraždit ho nemohli, protože jim jinak obětavě sloužil.Bush byl jiná káva. Ten je ochotný ke všemu. A aby ne, když to mají v rodině. Již jeho dědeček, Prescot Bush financoval Hitlera a válku.Jeho otec také dobře poslušně sloužil coby prezident.A americká oligarchie potřebovala napadnout Irák a Afgánistán a taky utužit režim proti vlastním občanům.A tak CIA spolu s Mossadem uskutečnili útok na WTC a Pentagon.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Sarah Palin

Autor: lubob Muž

Založeno: 01.10.2008, 10:21

aaaaaarghhh!!

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Sarah Palin

Autor: Honza Muž

Založeno: 01.10.2008, 10:33

No to je pecka. Na druhou stranu konečně někdo, kdo má styl myšlení, kterému jsou blízké konspirační teorie a je ženského pohlaví.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sarah Palin

Autor: Tery Žena

Založeno: 01.10.2008, 14:33

teorie podkovy v praxi, konce názorového spektra se k sobě přibližují

pan Jan taky věří na spiknutí mocných proti nechápavým masám, z kterých se ovšem vyčleňuje on /jarmila

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Sarah Palin

Autor: Vránolump Žena

Založeno: 01.10.2008, 08:26

Jarmila je zastánkyně konspiračních teorií. V nich soudnost nenajdete.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Sarah Palin

Autor: Jarmila K. Žena

Založeno: 02.10.2008, 06:47

O tom jak funguje dnešní svět si již zpívají všichni internetoví vrabci. Zde Vám věnuji tři písničky:

http://www.y
outube.com/watch?v=F3G5s4
IRqqg&fe...
http://w
ww.youtube.com/watch?v=g7
iKoDMq7E0&fea...
htt
p://www.youtube.com/watch
?v=cQbqAdGF_J0&fea...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Sarah Palin

Autor: Tess Žena

Založeno: 01.10.2008, 14:53

McCain ma rakovinu. Odbornici davaji lidem s timto druhem rakoviny tak dva roky na doziti. Proto je volba Palinove dost o hubu.
Pokud si pane myslite, ze tohle znamena zavist, tak nevite ktera bije.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Sarah Palin

Autor: lubob Muž

Založeno: 02.10.2008, 17:43

dva roky, jo? vzhledem k tomu, ze mu ji diagnostikovali v roce 2000, jsou to docela dlouhe dva roky, co?

ja bych vam rekl, co je dost o hubu :-)



WASHINGTON — A biopsy of a small patch of skin removed from Republican Sen. John McCain's right cheek showed no evidence of skin cancer, doctors said Tuesday.

"No further treatment is necessary," Michael Yardley, a spokesman for the Mayo Clinic in Scottsdale, Ariz., said in a statement released through McCain's presidential campaign.

The GOP nominee-in-waiting had the skin removed Monday as a precaution during a regular checkup with his dermatologist near Phoenix.

The Arizona senator, who suffered severe sun damage from his 5 1/2 years in Vietnamese prison camps, gets an in-depth skin cancer check every few months because of a medical history of dangerous melanomas. He has survived three bouts of melanoma that included four lesions.

July 29, 2008

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Sarah Palin

Autor: lubob Muž

Založeno: 30.09.2008, 23:28

jarmilo, je ten bush aspon opicak bonobo? :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Sarah Palin

Autor: NTPT Muž

Založeno: 30.09.2008, 10:18

Vy jako vegetariánka jen beztrestně decimujete řady ubohých rostlinek, lístků, stonků a plodů. Je ot o to barbarštější že všechny rostliny si mírumilovně rostou na jednom místě,nehejbou se a neřvou a tedy se nemají jak bránit.

NEDELEJTE SI ZE ZALUDKU KOMPOST..

S heslem ZACHRAN TRAVU SEZER KRAVU zdraví Klub Masotariánů.

http://www.mageo.cz/.
chatroom/56274

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Sarah Palin

Autor: Mic Muž

Založeno: 30.09.2008, 10:21

Jedine co teto kandidatce chybi je sireni feministicke propagandy a vse se pekne uklidni. Je to jen otazka casu. Zrejme pani Sarah mela tvrde lokty a dokazala se prosadit i bez feministickych kecu a to mozna feministky strasi. Potvrzuje to jen to ze jejich ideologie je na nic, jelikoz pokud je zena v politice tvrda (coz je bezne i pro muze pochopitelne) tak muze sveho uspechu dosahnout i bez tech fem. kydu a podpor. Velice chytre je to nastineno v clanku, kde ji jedna skupina feministek nazyva "muzem".
Zatimco normalni clovek (muz nebo zena) potrebuje ke svemu "uspechu" jistou miru chopnosti prosazeni se a v pripade politiky i tvrde lokty a smysl pro svinarny tak "ukaznena" zena podle feministek potrebuje k uspechu nezbytnou feministickou ideologii - jinak to proste nejde ze?! Jsem zvedav kdy sarah si vezme feminismus na jazyk a uklidni davy....

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Sarah Palin

Autor: lubob Muž

Založeno: 30.09.2008, 14:18

skoda, jarmilo, ze mccain nevedel o vas (coz je samozrejme jenom jeho blbost, ze nezna slovutne "vedce", kteri cerpaji informace z internetu). nohl si vybrat vas & to by byla pro cele lidstvo zarucena spasa :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Řvaní feministek mě nepřekvapilo.

Autor: gingo Muž

Založeno: 30.09.2008, 07:18

Odpovědí: 1

Jenom to potvrzuje o co feministkám jde. Válčit a šířit nenávist proti mužům. Co taky jiného lze od zapšklých mizandristek a lesbiček čekat? Feministky budou vždy proti všemu co vede k vzájemnému souladu pohlaví. Když se nyní prosadila žena na vedoucí pozici, tak by ji nejradši zašlapaly do země a řvaly musíme zavést kvó, kvó, kvóty, aby se dopředu dostala teta od plotny. Nebo jenom řvou z principu, aby vytvořily dojem utlačovaných, které je potřeba živit z mužských peněz, jelikož sami sebe uživit nedokážou. Nebo zná snad někdo jediný feministický projekt, který je samofinacovatelný? Který funguje bez mužských dotací? Nikdy jsem o žádném takovém neslyšel, ani jsem o něm nečetl.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Řvaní feministek mě nepřekvapilo.

Autor: lubob Muž

Založeno: 30.09.2008, 09:44

samozrejme, ze takove projekty budou krajne nepravdepodobne. parazit bez hostitele neni parazitem :-)

& jasne, ze feministky rvou. dostihla je jejich vlastni hloupost.

Odpovědět na příspěvek

 

kvo kvo kvo kvóty

Autor: Greg Muž

Založeno: 30.09.2008, 09:46

Odpovědí: 0

:-)))) dobře gingo jsi to napsal :-)))

Odpovědět na příspěvek

 

Sarah Palin

Autor: Jarek Muž

Založeno: 30.09.2008, 10:34

Odpovědí: 0

Doufám že puknou vzteky.

Odpovědět na příspěvek

 

Zvláštní,

Autor: kocour, nepřítel lidstva Muž

Založeno: 30.09.2008, 11:54

Odpovědí: 26

byl bych čekal, že feministky musí tuhle volbu vyloženě uvítat, Palinová je přeci ztělesněním všech jejich snů.

Myslím skutečné feministky, ne za ně maskované komunistky.

Mně osobně je ta paní bytostně nesympatická, proč, to vám nepovím. Prostě mne odpuzuje. Asi to bude tím nadšenectvím.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Zvláštní,

Autor: mašinka Žena

Založeno: 30.09.2008, 15:28

Živ.story Palinové asi zpochybňuje doktrínu, že v politice se ženy neprosazují, protože je špinavá a nemravná
a špinavá a nemravná je proto, že v ní chybějí ženy tedy ta k etice citlivější polovina lidstva).
Jinak mě fascinuje, že probírají její děti a rodinu. Nebo by se v USA na tohle ptali i politika-muže?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Zvláštní,

Autor: AntZ Muž

Založeno: 30.09.2008, 17:28

Samozrejme, rodinne pomery jsou pod prisnym dohledem verejnosti v USA i u muzu - politiku.

BTW doufam, ze zvitezi Obama. McCain je lehce senilni a Palin zase nebezpecna fanaticka. Obama a Biden nejsou idealni, ale rozhodne lepsi nez republikansky tandem (a podotykam, ze jinak byvam spise na strane republikanu)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: Jana Žena

Založeno: 30.09.2008, 17:56

Souhlas. Myslím, že spořádaný rodinný život je velkou devizou i pro muže v americké politice. Cožpak všude necpali Clintonovu dceru i Bushovic dvojčata?

Jinak, taky fandím Obamovi, ale netroufám si tipovat, jak to dopadne. Palinová mě čímsi děsí, nevím pořádně proč. Působí asi moc silně a odhodlaně, jako buldozer. Byla by, tuším, schopna všeho v zájmu své pravdy. A to je podle mě nebezpečné.

Co s tím mají ale feministky, to nechápu a z článku mi to není vůbec jasné.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: dulcibelka Žena

Založeno: 30.09.2008, 18:08

Mno, dost pochybuju, zda se ptali Billa či Jirky, zda budou mít co prezidenti dost času na výchovu svých dcer!
Nebo snad jedno-dvě děti nepotřebují rodiče?

Souhlasím s mašinkou - takové otázky, pokud jsou kladené pouze ženě, pokládám za drzé.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: mikin Muž

Založeno: 30.09.2008, 20:12

takze podle vas je osoba, ktera by se S.Palinove na toto chtela zeptat, povinna prokazat, ze se na totez zeptala J.Biddena, jinak jde o drzost? prijde vam to logicke? nebo jak jinak chcete testovat, zda takove otazky "jsou kladeny pouze zene"?

v USA se (vice)presidentskeho kandidata muze zeptat kdokoli na cokoli. kandidat muze odmitnout odpovidat nebo vec nejak okecat, ale pokud se pta dost volicu, je v zajmu daneho kandidata, aby odpovedel. kandidati nejsou hloupi a chovaji se podle toho. (mimochodem, rodinny zivot vsech kandidatu se v kampani probira hodne dukladne).

predepisova
t nekomu, na co se smi toho nebo onoho kandidata zeptat a kdy je to naopak drzost, si nikdo netroufne - to by byla teprve drzost :-)) tohle neni prijimaci pohovor do zamestnani, tady se zakazem nejake diskriminace nelze operovat.

myslite ostatne, ze se Baracka Obamy nikdo nezeptal na nic, co by souviselo s jeho rasovym puvodem a na co by se nikdy nezeptali W.A.S.P.a?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: mikin Muž

Založeno: 30.09.2008, 20:19

Joe Bidenovi se omlouvam za preklep...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: lubob Muž

Založeno: 30.09.2008, 20:34

neomlouvejte. je to skunk. dodnes me tesi, ze jsem si pred nim kdysi mohl odplivnout :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: lubob Muž

Založeno: 30.09.2008, 20:32

feministky tyhle "drze" otazky oznacuji za diskriminacni.
samozrejm
e jen tehdy, kdyz je nekladou - jako v tomto pripade - ony samy. to je pak neco uuuuplne jineho :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: Sid Muž

Založeno: 30.09.2008, 23:11

Myslim, ze je na miste vydat pravidla pro to, ktera temata jsou pro feministky drze a ktere nikoliv.
Napriklad:
1) Pokud se ptate na jistou vec pouze muze, je to povoleno, pokud se ptate pouze zeny, je to drze.
2) Pokud nektera povolani vykonavaji pouze muzi a zeny je nechteji vykonavat, je to OK. Pokud je zeny vykonavat chteji a vykonavaji je i muzi, je treba sledovat, v jakem pomeru jsou muzi a zeny
...
a podobne...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: Mic Muž

Založeno: 01.10.2008, 00:52

Myslim ze to slovo "Drzost" presne vystihuje jakousi nevyzralost nejenom Dulcibely ale i mnoha jinych zen. Na jednu stranu plnou rovnopravnost pokud mozno ve vsem a na druhou stranu nutne a prikazane tabu temata, ktere tu "zenskou" rovnopravnost maji jaksi deklarovat. Ja bych urcite otazky vychazejici z nejakych stereotypu za drze nepovazoval...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: mašinka Žena

Založeno: 01.10.2008, 08:14

OK. Doufám, že shledáváte v pořádku i rozvodové rozsudky "vychazejici z nejakych stereotypu". Jakých otcovkých práv se dovolávat, pokud veškerá zodpovědnost za výchovu a mravní vývoj dětí leží na bedrech matek?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: mikin Muž

Založeno: 01.10.2008, 08:29

doufam, ze rozdil mezi otazkou a rozhodnutim je vam zrejmy

stereotypy existuji. proste existuji. a tak se tu a tam nekdo nekoho zepta v podstate na to, zda u tazaneho tyto stereotypy plati a jak se vyrovnava s jejich existenci.

toto bylo vyse oznaceno za drzost. nespravne.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: mašinka Žena

Založeno: 01.10.2008, 08:58

Doufám, že je Vám jasné, že ta rozhodnutí nepadají ve vzduchoprázdnu, nýbrž v urč. společenské atmosféře a že ta je zásadně ovlivňuje.
Oni se jí neptají, jak se vyrovnává s existujícími stereotypy. Ptají se na jejích 5 dětí, z nichž jedno vzhledem k věku a postižení potřebuje zvýšenou péči a na 17ti letou dceru, jejíž těhotenství mmch. Palinová sama oznámila, aby umlčela chýry, že je ve skut.babičkou toho postiženého kojence a zastírá předčasné mateřství své dcery. Pokud by takovým otázkám čelil i mužský kandidát, je to v naprostém pořádku, neznám americké zvyklosti. Pokud ne, pak nechápu, jak by jí mohlo uškodit, kdyby je označila za drzost a odmítla o nich diskutovat.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: Mic Muž

Založeno: 01.10.2008, 09:44

Otazky si clovek obcas nevybira otazky mu sou kladeny. Nevim o co vam tady vubec jde. Me prijde ujeta uz jenom ta spekulace jestli by se na to same zaptali muzskeho kandidata (je to vicemene to same jako carkovani kolikrat se ve zpravach objevi zena) A kdybych byl americka volicka, matka 3 deti z toho jednoho postizeneho, tak by me to treba zajimalo....

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: mašinka Žena

Založeno: 01.10.2008, 10:03

Nejde mi o nic, je mi to fuk, výše píšu, že mě to "fascinuje", což neznamená nic jiného, než překvapení, že si ti lidé neuvědomují, co všechno z poslušnosti stereotypů, které je nutkají vznášet podobné otázky, při troše důslednosti plyne.
Čistě z počtu obrázků ve zprávách spol.obraz muže, otce, politika či ženy, matky, političky nevystavím.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: Zdeno Muž

Založeno: 01.10.2008, 09:06

Veškerá? Mašinko, v jakém procentu českých rodičovských párů asi tak leží "veškerá zodpovědnost za výchovu a mravní vývoj dětí leží na bedrech matek"? Pokud nemáte statistická čísla, což asi nemáte, tak prosím řekněte svůj odhad. Podle mě jste akorát vypustila do éteru další nesmyslný stereotyp.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: mašinka Žena

Založeno: 01.10.2008, 09:16

Mluvíme o Palinové: "Jak je možné skloubit tak náročné zaměstnání s výchovou pěti dětí?"..“ zatímco její matka vládla Aljašce, poklesla 17letá dcera Bristol do morální bažiny.“ atd. Pokud jsem postřehla, těch 5 dětí má také otce. Diskutujeme o tom, jestli podobné otázky jsou drzost nebo ne. Já osobně z pozice, jestli by je slyšel i mužský kandidát, vícečetný otec, s dětmi ne zcela bezchybnými...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: Zdeno Muž

Založeno: 01.10.2008, 09:30

Ne, vy jste od hovoru o Palinové odbočila k českým rozvodovým rozsudkům. Nic proti tomu, pokud to má hlavu a patu, ale tentokrát to byl nějaký myšlenkový zkrat.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: mašinka Žena

Založeno: 01.10.2008, 09:33

Odbočila jsem obecně k rozvodům v našem civilizačním okruhu. Evropa, USA. Nevím, jak to chodí při rozvodech v USA, myslela jsem, že tam jsou rozvody zlatý důl.
Ale nepřekvapovalo by mě, kdyby všude, kde se pokládají podobném otázky političkám za normální, bylo potomstvo v drtivé většině svěřováno do péče matek. To prostě vyplývá ze spol.konsensu.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: Zdeno Muž

Založeno: 01.10.2008, 09:58

"všude, kde se pokládají podobném otázky političkám za normální..."
Zřejmě předpokládáte, že stejné otázky nejsou pokládány za normální u mužů. Ale ten předpoklad stojí na čem? Ta otázka na Palinovou přece nemusela být iniciována jejím pohlavím, ale prostě počtem jejích dětí a postižením jednoho z nich. Abyste mohla tvrdit s jistotou, že jde o genderový stereotyp a že u mužského politika by taková otázka byla považována za drzost, musela byste najít nejméně jednoho, který má obdobné rodinné poměry jako Palinová, musela byste dokázat, že mu taková otázka nikdy položena nebyla, a musela byste dokázat, že mu nebyla položena právě kvůli tomu, že je muž. Což se vám z principu nikdy nepovede. Anebo byste musela prokázat, že taková otázka na mužského politika padla a byla považována za drzost. To je sice prakticky vyloučené, ale z principu možné, takže se o to můžete pokusit.
Vaše argumentace, že za otázkou na Palinovou jsou jakési stereotypy a společenské klima, jinak bude stát na vodě. Stejně tak stojí na vodě i obdobné úvahy o svěřování dětí do péče matek po rozvodu.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: mašinka Žena

Založeno: 01.10.2008, 10:09

Zdeno, to je jak u blbejch, tohle říká Mic: "Ja bych urcite otazky vychazejici z nejakych stereotypu za drze nepovazoval..." "stereotypy existuji. proste existuji. a tak se tu a tam nekdo nekoho zepta v podstate na to, zda u tazaneho tyto stereotypy plati a jak se vyrovnava s jejich existenci."
Naproti tomu já 30.09.2008, 15:28 vznáším otázku: "Nebo by se v USA na tohle ptali i politika-muže?" Fakt to nevím!
Mic považuje odvozování lidských aj. kvality politika z genderových stereotypů za normální. Já se ptám, jestli chápe, co z toho pro trošku konsistentní mysl plyne.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: Mic Muž

Založeno: 01.10.2008, 10:34

Vubec nic!

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Zvláštní,

Autor: kocour, nepřítel lidstva Muž

Založeno: 01.10.2008, 14:48

Mašinko, když jdu do politiky, musím počítat s tím, že properou i moje děti a rodinu. To, jaké mám názory na děti a rodinu a jak tyto názory korespondují s mým skutečným chováním o mně vypovídá víc, než desítky politických programů (a voliči k tomu mnohem víc přihlížejí). Ostatně, třeba pro mne byla definitivní tečka za Topolánkem jeho rozvod: Jedna věc je mít milenku a zahýbat, to se prostě stává, druhá věc je se kvůli tomu rozvést a manželku, se kterou jsem léta žil, prostě ze svého života škrtnout. To udělá jen prase. A jen blbec si může myslet, že opravdu začíná úplně nový život.

A co se týče Sary Palin, to ona první si začala dělat image z toho, jak je konzervativní, ctí rodinné hodnoty a dokonce přivedla na svět postižené dítě, i když předem věděla, že bude postižené. Ergo není vůbec od věci se na její rodinný život podívat podrobněji a srovnat se skutečností - najednou zjistíme, že paní je tak trochu pokrytec. Ale v každém případě to byla ona, kdo první udělal ze své rodiny téma, je to její "politická nabídka". Dokonce bych se nebál říct jediná nabídka. A ještě ke všemu falešná.

Setkal jsem se s tím, že někteří echt konzervativci jsou jí nadšeni, skoro bych řekl zamilováni, a označují ji za nového Reagana či Thatcherovou. Já jsem toho názoru, že takové srovnání je urážkou Reagana i Thatcherové.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: mašinka Žena

Založeno: 01.10.2008, 15:14

O pí.Palinové vcelku nic nevím, takže nejsem fanoušek ani odpůrce. Chápu, že jako matka početné rodiny strávila v domácnosti jistý čas, který Bush věnoval tunelování nějakých naftařských společností a jiní jinému, co jim dnes lze otloukat o hlavu. Na druhou stranu není v politice nováček, pracovala jako starostka a guvernérka, to se nedopustila nějakých chyb, které by ji zpochybňovaly? Mě to spíš připadá, že proti ní nenacházejí nic podstatného.
Rozvody, nevěra, to je jiná věc, toho se dopouští sám kandidát. Ale jak těhotenství dcery vypovídá o chování matky? Lidé se rodí svobodní, i rodáci z konzervativních rodin mohou přehodnotit zásady svých rodičů.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: kocour Muž

Založeno: 01.10.2008, 21:54

To mohou, ale konzervativci to těm rodičům pak omlátí o hlavu, pokud jim ti rodiče chtějí kázat konzervativní hodnoty. Aneb "nezvládla ani vlastní dceru a nám chce kázat?". Problém je, že Ty to hodnotíš z liberálního pohledu a nemáš problém dopřát potomkům vlastní názory, ale konzervativci to vidí jinak a k demokracii mají daleko: pro ně jsou děti nositeli tradic.

Z mého středoevropského úhlu pohledu je klíčové jaderné tlačítko a americká zahraniční politika, a z toho hlediska tyto volby nemají dobré řešení. McCain, Palinová i Obama jsou příliš impulsivní, a Biden zase nevýrazný. Navíc z Obamy by se nejdřív musel stát další mučedník, aby se Biden stal presidentem, zato u McCaina je pravděpodobnost, že se nedožije konce svého období, dost velká.

(Btw, americká ústava ani zvyklosti neznají řešení situace, kdy již nominovaný kandidát zemře ještě před volbou (Richard Kennedy měl nominaci jistou, ale zavražděn byl ještě před ní, ergo z formálního hlediska nebyl problém nominovat někoho jiného).)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní,

Autor: mašinka Žena

Založeno: 02.10.2008, 06:31

Což, asi si umím představit, jak ty výčitky vypadají. Jenže to, že si dítě muže zvolit v rozporu se zásadami předků není liberální teorie, nýbrž tisíckrát ověřená praxe. Každá ideologie, která jde proti praxi, je odsouzena k nezdaru. Při takovémto pojetí rodiny je konzervatismus, zvlášť ve spojení s deprivací, osobnostní poruchou častější než častou, pěkně nebezpečný. A taky trochu podobný feminismu, který dává návody, jak se stát paní svého života, což není zcela slučitelné s dětmi aj. živými tvory, kteří mají svou hlavu.

Odpovědět na příspěvek

 

O tom co maji ostatni proti PAlin

Autor: Tess Žena

Založeno: 02.10.2008, 17:20

Odpovědí: 4

http://www.nbc.com/Saturd
ay_Night_Live/video/clips
/couric-palin-open/704042
/

ostatne dneska vecer ma madama Palin diskusi s Bidenem. TAk jako tak jeji oblibenot klesla z 44% na 25%.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: O tom co maji ostatni proti PAlin

Autor: lubob Muž

Založeno: 02.10.2008, 17:31

ehm, to je saturday night live (jestli vam to neco rika). & katie couric (jestli vam to neco rika).

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: O tom co maji ostatni proti PAlin

Autor: Tess Žena

Založeno: 03.10.2008, 15:04

na tom linku je saturday night live, na to bych v zivote neprisla ani na jmeno te redaktorky, ktere je pres celou televizi.

Jse uuuuuuzasne inteligentni, na to bych nikdy neprisla, diky , diky, diky, ze jste dennodenne na rovnoprvnosti pane vedce. Co bychom si tu pocly...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: O tom co maji ostatni proti PAlin

Autor: Vránolump Žena

Založeno: 03.10.2008, 16:33

Hi, hi, hi, tomu se říká naběhnout si na vidle...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: O tom co maji ostatni proti PAlin

Autor: lubob Muž

Založeno: 03.10.2008, 17:09

kdybyste na to prisla (& ne si to tam jen precetla), tak byste sem ten link nejspis vubec nedavala.
(nebo receno jinak, tezko rict, proc vlastne jste sem ten link davala)

s tim, ze jsem inteligentni souhlasim. uz jsem si toho taky nekolikrat vsiml. snad se s tim nejak srovnate :-)

Odpovědět na příspěvek

 

süddeutche zeitung

Autor: Tess Žena

Založeno: 02.10.2008, 17:27

Odpovědí: 1

ma v politicke kolonce titulek o Palin:"Neschopnost jako sance".

Takze to neni jen o feministkach, ale to Svazu muzu nevadi.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: süddeutche zeitung

Autor: lubob Muž

Založeno: 02.10.2008, 17:34

jezismarja, tlampac is back.

co sem motate svaz muzu & co mu vadi nebo nevadi?

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

Muž, Žena

E-mail:


(Vyplňte pouze tehdy, jestliže chcete být informování o odpovědích na váš příspěvek)

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola: 

Opište znaky z obrázku do spodního pole:

 

 


ROVNOPRÁVNOST.cz je kolektivni tvooený, nezávislý, svobodný, názorový web. Jeho posláním je komentovat a zviditeloovat spoleeenské problémy týkající se mužu. Stránky vznikly za úeelem osvity a dokumentace. Cílem je umožnit všem publikovat svobodné názory formou elánku nebo diskuzních poíspivku. Stránky dávají svobodný prostor i kontroverzním názorum a tabuizovaným tématum, o kterých se veoejni nemluví nebo se bojí mluvit. Nesnaží se nikomu vnucovat cizí názor a nechávají na každém, aby si vytvooil svuj vlastní.

Copyright © 2007 Rovnopravnost.cz                Tvorba www - Web & Media a.s.