Zprávy


09. září 2008

Feminismus

Redaktor: VaS

Aktualita

Vliv marketingu a reklamy na genderovou rovnost mužů a žen

Hlasování o vlivu marketingu a reklamy na rovnost mužů a žen ve zprávě poslankyně Evy-Britt Svensson (Výbor pro práva žen a rovnost pohlaví) ze dne 3.září 2008:

Hlasoval jsem proti zprávě a proti většině pozměňovacích návrhů, které mají plánovitě a unifikovaným způsobem, prostřednictvím šesti rozsáhlých prioritních oblastí, dosáhnout rovného postavení mužů a žen v reklamě a zabývají se způsobem, jakým reklama podporuje a upevňuje jisté typy diskriminačních stereotypů, která mají negativně ovlivňovat rovnost mužů a žen.

Hlasoval jsem proti, neboť se obávám, že pro svobodu vyjadřování, a reklama je součástí veřejné mediální prezentace, je tato zpráva vážným ohrožením a navíc je nebezpečným průlomem do oblasti, ve které panuje značná individuální a odlišná specifická kultura v jednotlivých členských státech. Co je v jedné zemi pociťováno za trapné nebo nepřijatelné, může být v jiné vnímáno jako vtipné nebo podařené. Naopak pokusy o celoevropskou regulaci prezentace obou pohlaví v reklamě je vytváření jakéhosi zprůměrovaného sterilního stereotypu. Tato zpráva totiž činí rozsáhlé návrhy akcí, které výrazně překračují kompetence EU. V členských zemích přece fungují samoregulační orgány typu Rad pro reklamu, prostřednictvím kterých si vlastní reklamní průmysl postupně vytváří a upravuje přijatelné modely reklamního působení. Reklama, díky své národní specifice, je naopak typickou oblastí pro samoregulaci, která mnohem citlivěji reflektuje národní kulturní tradice a zvyky a vzorce. A ty nelze nikdy nahradit unifikovanou a zprůměrovanou regulací zvnějšku, která může zásadním způsobem poškodit působivost reklamy jako zcela legitimní a nezbytné oblasti národních ekonomik.

Autor: Vladimír Železný, poslanec Evropského parlamentu, Brusel


Zdroj: Euportal 3.9.2008

Přečtení článku: 76170x

Tisknout článek

Průměrná známka článku: 2.9

Pošli článek kamarádovi

Oznámkuj článek (1 - nejlepší): 1 2 3 4 5


Související články

14.10.2014, 09:40   Norští vědci ve svých experimentech tvrdí, že neexistují žádné rozdíly mezi chlapci a děvčaty
08.02.2014, 10:40   Z čeho všeho lze dnes skládat bakalářskou práci
17.01.2014, 12:35   Dienstbier jako ministr pro lidská práva je ohrožením lidských práv
07.08.2012, 11:31   Polsko: Odsouzení úmluvy Rady Evropy definující gender jako sociální konstrukt
10.03.2011, 22:05   Rovnost mužů a žen je „nevyřešená záležitost“, pomohou kvóty?


Diskuse ke článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

 

Jestli to není

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 09.09.2008, 08:42

Odpovědí: 0

jen póza jako obvykle u pana Železného, tak tleskám.

S obsahem jeho vyjádření souhlasím. A nejen protože každá země má svá specifika a rozdílné kulturní vzorce, ale také protože je to další socialstické opatření z EU, která reguluje i přípustné zahnutí okurek. Tak vlastně proč by nemohla i toto.... .

Jeden instantní euronázoreček prosím.

Odpovědět na příspěvek

 

Jak to dopadlo?

Autor: femme Žena

Založeno: 09.09.2008, 09:47

Odpovědí: 22

A jak dopadlo to hlasování? Zatím víme jen, že p. Železný hlasoval proti.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Jak to dopadlo?

Autor: lubob Muž

Založeno: 09.09.2008, 10:27

The report was adopted with 504 votes in favour, 110 against and 22 abstentions.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: femme Žena

Založeno: 09.09.2008, 11:08

Díky. Zdá se, že hlas p. Železného nepomohl.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: Jan Muž

Založeno: 09.09.2008, 11:16

Zdá se, že jsme bezmocní proti total-gender-feminacismu vedeného mocenskými špičkami západní civilizace v zájmu nastolení nového otrokářského světového řádu. Nejhorší na tom je, že se geniálně opírají o myšlení žen, které díky přeludům o rovnoprávnosti a lepším postavení žen tento pád do otroctví vehementně podporují svým hlasovacím podílem ve všech zemích západní oligarchie. Tak ženská ješitnost, sebestřednost a zaslepená kolaborace přivodí všem ztrátu svobody a diskreditaci ideálů humánní civilizace.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: lubob Muž

Založeno: 09.09.2008, 11:41

uz to zase pletete. neni rec o rovnopravnosti, ale o rovnosti. rovnost je utokem na svobodu, rovnopravnost nikoliv.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: Jan Muž

Založeno: 09.09.2008, 17:10

Rovnoprávnost obzvláště v soukromém právu je přelud postavený na předpokladu rovnosti.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: lubob Muž

Založeno: 09.09.2008, 17:25

prave naopak. rovnopravnost je "prelud" (chcete-li tomu tak rikat) postaveny navzdory nerovnosti (nestejnosti).
"at jsi kdo jsi, jaky jsi, ci jsi, odkudkoliv jsi, prava mas stejna jako ja".
rovnopravnost je identita prav, rovnost je identita.

na me si s timhle "oldspeakem" neprijdete :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: Jan Muž

Založeno: 09.09.2008, 17:30

Ano, právo formulované a prosazované navzdory vší přirozenosti, to je rovnoprávnost. Ještě že se z něho dá dnes tak snadno vykoupit mocí a penězi, že?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: lubob Muž

Založeno: 09.09.2008, 17:42

uz ponekolikate vam opakuji, ze pravo & prirozenost nemaji nic spolecneho. to prvni je formalni system, to druhe fakticky stav. je to stejna pitomost, jak kdybyste chtel pohybu vesmirnych teles predepisovat matematicke rovnice.

kdyz se narodite, tak naprosto zadna prava tim narozenim - tedy tim, jak vas geneticky kod urcuje biologicky chod vaseho tela - nemate.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: Jan Muž

Založeno: 09.09.2008, 20:00

Hm, a co takhle přirozené právo či právo zvykové, to je taky pitomost? Takže právo je formální systém, který nemá nic společného s faktickým stavem. No, v případě dnešních legislativců jste asi trefil do černého. :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: mant Muž

Založeno: 09.09.2008, 21:27

Zvykové právo je stejně formální systém jako každé jiné právo, jen pomaleji tvořený a obvykle pomaleji měněný. Rozdíl nula.
Přirozené právo - co tím myslíte?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: lubob Muž

Založeno: 09.09.2008, 21:36

zrejme jusnaturalismus. to je podle me vhodne tak do "pravni doby kamenne", kdy pravni system je potreba z neceho zacit budovat.

kdyz tak o tom premyslim, tak jedine skutecne prirozene pravo, ktere me napada je tzv. "pravo" silnejsiho.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: Jan Muž

Založeno: 09.09.2008, 23:03

Právo silnějšího platilo vždy a platí i dnes. Všechny právní kodexy jsou výrazen tohoto práva, jde jen o to, k jaké formě síly se přiklání. Dnes platí právo většiny, při němž se preferuje síla množství, byť by se jednalo o barbarskou lůzu. Vedle toho platí právo neomezeného soukromého vlastnictví a nepsané právo takto získané moci oligarchie znásilňovat fungování trhu a ekonomiky. Jsme tedy v horším stavu, než lidé v době kamenné, protože silnější není ten, kdo je lepší, moudřejší, ušlechtilejší či vznešenější, ale ten kdo má na své straně převažující spodinu a hmotné statky. Proto je v zájmu současné oligarchie udržovat lid v nevědomosti a bezduchosti s níž ho lze snadno získat za pamlsky. K tomu srdnatě přispívá feminismus a ženské hnutí za genderovou rovnost a sociální spravedlnost.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: lubob Muž

Založeno: 10.09.2008, 08:34

samozrejme, ze "pravo" silnejsiho plati dodnes. ale to z nej nedela pravo, je to pouze princip.

jsme-li v horsim stavu nez v dobe kamenne, pak se nekde stala strasna chyba & pro ty, kteri chteji, se k ni muzou zacit navracet. rekl bych, ze nekteri tam uz (nebo jeste?) jednou nohou jsou :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: kocour, nepřítel lidstva Muž

Založeno: 11.09.2008, 01:30

Dnes máte za jedna.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: Jan Muž

Založeno: 09.09.2008, 22:41

První psaný právní kodex např. ve starém Římě vznikl zápisem nepsaného zvykového práva až za poměrně vyspělé římské republiky, pokud se nepletu. Zvykové právo bylo výrazem přirozeného chápání spravedlnosti. Zákony potom i ústavy měly zajišťovat spravedlivé uspořádání obce. Smyslem práva má tedy být zajištění spravedlnosti podle obecně přijatých morálních zásad společnosti. Právo kodifikuje taková pravidla jednání, aby byla splněna přirozená, tedy vžitá očekávání od stran, se kterými vcházíme do závazného vztahu. Kde tady vidíte nejaký formalismus? Pouze totalitní organizace moderního státu vyjádřená právem veřejným je výsledkem vůle zákonodárců a jejich formalizace fungování veřejných institucí. Teprve moderní stát, který zavedl totalitní praktiky i do práva soukromého, udělal ze zákonů formalizovaný a represivní nástroj moci, která se přestala starat o spravedlnost a morální vědomí lidí, aby z nich udělala poslušné ovce jednající podle vůle a představ architektů liberálně demokratického státu sloužícího zájmům oligarchie.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: kocour, nepřítel lidstva Muž

Založeno: 11.09.2008, 01:23

A oni měli ve starém Římě nějaký právní kodex? Fakt?

A co si představujete pod pojmem "právo veřejné"? To myslíte a contrario právu soukromému, nebo regulaci obecně? Hm?

A co jsou to ty totalitní praktiky v právu soukromém? A co je to moderní stát? - to se počítá od kterého století/tisíciletí?

A můžete mi osvětlit, co si představujete pod pojmem "formalizovaný a represivní nástroj moci"?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: Jan Muž

Založeno: 11.09.2008, 13:00

První písemný právní kodex byl sepsán již před naším letopočtem v Římské republice jako zápis zvykového práva.

Právo veřejné je zákon upravující organizaci státu a fungování jeho institucí, jinými slovy jde o právní institucionalizaci státní moci. Soukromé právo upravuje tradiční pojetí spravedlnosti ve vztazích mezi soukromýni osobami.

Moderní stát je národní stát vzniklý na základě ideálů osvícenství, liberální demokracie a občanské společnosti.

Současná funkce justice je formalizovaným a represivním nástrojem moci moderního státu. Stejně tak legislativní proces v tomto státě. Vy jste toho zjevný zaprodanec.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: kocour, nepřítel lidstva Muž

Založeno: 11.09.2008, 14:18

První písemný kodex nechal sepsat až Justinián v 6. století našeho letopočtu. Pokud máte na mysli Gaia, tak to nebyl kodex, ale pouhá učebnice, ta, která se náhodou zachovala.

Právo soukromé má smysl pouze v kontextu práva veřejného. Bez státu je právo ničím.

Moderní stát je národní stát ... aha.

Justice byla vždy nástrojem moci státu, jedno jakého. Justice bez státu je nonsens.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: Jan Muž

Založeno: 11.09.2008, 15:07

O sepsaném právním kodexu zvykového práva v Římské republice někdy kolem 3. stol. př.n.l píše římský historik Livius. Nechce se mi ale kvůli Vám hledat kdo ho sepsal a kdy to přesně bylo.

Neřekl jsem, že moderní stát je nutně stát národní, ale na národní pospolitosti se utvářel.

Právo soukromé existovalo dávno před právem veřejným.

Jistěže právo má význam v obecním útvaru státního typu, v minulosti šlo o malé městské státy. Právo existovalo ovšem už dříve, i když se jednalo o právo nepsané, zvykové, a utvářelo se od okamžiku směny zboží, obchodu a majetku.

Poslední Vaše věta je nadbytečná. Jde o to, jaký význam justice má, zda zajištění spravedlnosti či státního útlaku.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: NTPT Muž

Založeno: 09.09.2008, 20:00

Jen by mě zajímalo, jestli bude na základě této směrnice postihovat reklamy, které zesměšnují i muže. Jestli půjde sankcionovat třeba výrobce Dobré vody, v jejíchž reklamě "miláčku tahle voda je dobrá tak akorát na brambory" hrál muž roli blbečka domácího, reklamu na Mirindu která zesměšnovala erekci a nebo Tmobilácké "Girls Talk" kde název aktivně odpuzoval zákazníky mužského pohlaví od levnějších tarifů a tím je diskriminoval.

A spoustu dalších sexistických reklam.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: Ada Žena

Založeno: 10.09.2008, 22:38

Tak mně se třeba fakt líbí reklama na spodní prádlo, kde je pěkný nahý muž věší svoje i partnerčiny maličkosti na šňůru. Proč by se měly pořád jen svlékat ženy pro potěšení mužů? Proč by se měly dělat slípky jen z žen a ne blbečci z můžů? Kde by byla rovnoprávnost?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Jak to dopadlo?

Autor: lubob Muž

Založeno: 10.09.2008, 22:55

nikde neni receno, ze by se zeny mely svlekat.
stejne tak neni receno, ze by se muzi svlekat nemohli.
reklamy se nedelaji pro poteseni, ale k inzerci za ucelem vyssiho prodeje.
ve vetsine reklam, ve kterych figuruji muzi, figuruji muzi prave jako blbecci.
nehledejte v tom zadnou rovnopravnost. nema to naprosto nic spolecneho s pravem.

Odpovědět na příspěvek

 

Dobra mama

Autor: Sid Muž

Založeno: 09.09.2008, 13:49

Odpovědí: 20

Jogurt "Dobra Mama" je typickym prikladem "genderoveho" vyrobku.
Marne chodim mezi regaly a hledam jogurt (nebo jiny vyrobek) se jmenem "Dobry tata"...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Dobra mama

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 09.09.2008, 13:57

:D To jako by jste hledal kostel v pekle, či vodu na Sahaře. Dobrý táta, to je velmi neobviklé slovní spojení. Tedy aspoň já jej neslýchám často.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Dobra mama

Autor: Vránolump Žena

Založeno: 09.09.2008, 14:07

Jogurt Dobrá máma je kompenzován sedlčanským Pepinem...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Dobra mama

Autor: Sid Muž

Založeno: 09.09.2008, 14:21

Nejsem si jist. To, ze Pepa je muzske jmeno nezpochybnuji, ale zde nejde o jmeno. jde o roli.
Vyrobku s zenskym jmenem najdeme vice. Nechci zahajovat diskuzi na tema, je-li vice vyrobku s muzskym jmenem ci s zenskym. On se pod tim jmenem muze skryvat i papousek nebo pes. Ale snad jogurt "Dobra mama" neznamena "Dobra fenka" :-))

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Dobra mama

Autor: Vránolump Žena

Založeno: 09.09.2008, 14:24

Pepa je dozajista i dobrý táta...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Dobra mama

Autor: Vránolump Žena

Založeno: 09.09.2008, 14:28

Jo a co Babiččina tatarská omáčka? Nechtělo by to doplnit Dedečkovými utopenci?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Dobra mama

Autor: Sid Muž

Založeno: 09.09.2008, 15:08

Ne, vyvazil bych to pripravkem proti komarum : "Killing mom" :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobra mama

Autor: Vránolump Žena

Založeno: 09.09.2008, 15:14

:-))to je dobrý, ale nemá to logiku.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobra mama

Autor: Sid Muž

Založeno: 09.09.2008, 16:56

Jeden vyrobek se jmenem pozitivni konotaci, jeden s negativnim spojenim. A jsme neutralni. :-))

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Dobra mama

Autor: JirkaF Muž

Založeno: 09.09.2008, 17:47

Ještě tomu něco chybí.....jo, a musí být ve stejném regále a promíchány samozřejmě 50:50 :D

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Dobra mama

Autor: dulcibelka Žena

Založeno: 09.09.2008, 18:48

Ale jděte mi s genderismem a Dobrým tátou...
Pravá rovnoprávnost nastane, až bude reklamu na always dělat CHLAP!
:-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Dobra mama

Autor: NTPT Muž

Založeno: 09.09.2008, 20:02

No kdyby se ALways zaměřily na něco pro muže, třeba na "savé pytlíčky proti opruzení koulí", budu první kdo na ně bude stát frontu....

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Dobra mama

Autor: dulcibelka Žena

Založeno: 09.09.2008, 21:27

Milý ententýku -ježišcojsemtozaseřekla - kdyby byly v prdeli ryby...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Dobra mama

Autor: Johny Muž

Založeno: 10.09.2008, 15:12

A kdyby z tebe nepadaly ty tvoje slovní sračky, tak by ses rozprskla

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Dobra mama

Autor: lubob Muž

Založeno: 09.09.2008, 21:17

jakobyste nevedela, ze jednim z cilu nasich feministek je i ucta k menstruaci. to by s takovouhle parodii asi dohromady neslo:-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Dobra mama

Autor: dulcibelka Žena

Založeno: 10.09.2008, 14:57

Nu, před časem jsme viděla dokument, kde (nejeden) nastávající otec, aby vyjádřil solidaritu s trpící ženou a zároveň zakusil na vlastní kůži, jak obtížné je těhotenství, nosil UMĚLÉ BŘICHO. Snad se to dalo i zvětšovat...
Takže - v rámci úcty k menstruaci - byste, mládenci, mohli jednou měsíčně nosit ty alwaysky taky!
Nastolíme rovnoprávnost, kdyby čert na koze jezdil!!!

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Dobra mama

Autor: lubob Muž

Založeno: 10.09.2008, 15:03

kdybych to mel brat takhle, tak soude podle "pivnich van" u pocetne casti muzske ceske populace, je to se soucitem k trpicim zenam dostatecne.

& pokud jde o ty vlozky, tak mozna ze tajne primichany gutalax do jidla udela vic prace nez osvetova kampan za x milionu:-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Dobra mama

Autor: MIc Muž

Založeno: 10.09.2008, 23:15

to nestaci ze uz celeje ten tejden prudej a my musime delat ze se nic nedeje....

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Dobra mama

Autor: dulcibelka Žena

Založeno: 11.09.2008, 09:09

Jak to, že se nic neděje?!
Správný muž v té době nezavírá oči - naopak, je trpitelce oporou, případně se denně omlouvá dotyčné za strázně, kterými jí jest procházet!
Polepšete se, Micu.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Dobra mama

Autor: mant Muž

Založeno: 09.09.2008, 21:31

Zrovna tady mně to extra nevadí. Já když prvně viděl jogurt "Dobrá máma s kakaovou příchutí", chvíli jsem přemýšlel, jestli Ahold zřídil koutek pro kanibaly; z toho ať mne raději vynechají.
"Děti, máte rády babičku? Ještě je kousek v troubě..."

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Dobra mama

Autor: Sid Muž

Založeno: 09.09.2008, 23:04

Vidite, to mne nenapadlo. Uz mam mnohem smirlivejsi pohled na celou slavnou genderovou reklamu.
Dobra mama s jahodami.
Mohli bychom Vam ukazat mnoho zpusobu, ale nechceme vas ovlivnovat...
(Jezte, prosim, od rozkroku. Mnam. :-)

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

Muž, Žena

E-mail:


(Vyplňte pouze tehdy, jestliže chcete být informování o odpovědích na váš příspěvek)

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola: 

Opište znaky z obrázku do spodního pole:

 

 


ROVNOPRÁVNOST.cz je kolektivni tvooený, nezávislý, svobodný, názorový web. Jeho posláním je komentovat a zviditeloovat spoleeenské problémy týkající se mužu. Stránky vznikly za úeelem osvity a dokumentace. Cílem je umožnit všem publikovat svobodné názory formou elánku nebo diskuzních poíspivku. Stránky dávají svobodný prostor i kontroverzním názorum a tabuizovaným tématum, o kterých se veoejni nemluví nebo se bojí mluvit. Nesnaží se nikomu vnucovat cizí názor a nechávají na každém, aby si vytvooil svuj vlastní.

Copyright © 2007 Rovnopravnost.cz                Tvorba www - Web & Media a.s.